اشتغال ۳هزارنفر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: بیش از ۸۷ درصد واحدهایی که در این منطقه پروانه بهره برداری گرفتند، در حال حاضر فعال هستند و اشتغال برای حدود سه هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایجاد شده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سید مهدی طباطبایی ظهر امروز در همایش مدیران عامل مناطق […]

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: بیش از ۸۷ درصد واحدهایی که در این منطقه پروانه بهره برداری گرفتند، در حال حاضر فعال هستند و اشتغال برای حدود سه هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سید مهدی طباطبایی ظهر امروز در همایش مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های این همایش اظهار کرد: مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور هر سه ماه یک بار دور هم جمع می‌شوند و مشکلات این مناطق را بررسی می‌کنند و پیشنهادهایی برای رفع این مشکلات مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین همایش مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور در دولت جدید در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال برگزاری است و مدیران این مناطق از سراسر کشور در این همایش حضور پیدا کردند، سخنران ویَژه همایش مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: مناطق ویژه اقتصادی به عنوان الگو ایجاد شدند تا روند تولید در کشور تسریع شود، اما علی رغم این مساله، بعضی از اختیارات و مجوزهایی که قانون برای مناطق ویژه اقتصادی پیش بینی کرده است، به دلایل مختلف اجرایی نمی‌شود.

طباطبایی با اشاره به مشکلات مناطق ویژه اقتصادی در کشور اظهار کرد: در ماده هفت قانون ایجاد این مناطق تصریح شده است که همه مجوزها باید توسط مناطق صادر شود، اما برخی از دستگاه‌ها مجوزهای مناطق را قبول نمی‌کنند و این مساله توسط مدیران مناطق ویژه اقتصادی با مدیران ارشد کشور مطرح شده است تا مشکلات در این زمینه حل شود، دستگاه‌های دولتی باید مجوز مناطق ویژه اقتصادی را بپذیرند.

وی ادامه داد: طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، اتصال این منطقه به راه آهن است، همچنین آگهی مناقصه بازگشایی فاز سوم این منطقه را نیز دادیم، بیش از ۸۷ درصد واحدهایی که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پروانه بهره برداری گرفتند، در حال حاضر فعال هستند و اشتغال برای حدود سه هزار نفر در این منطقه ایجاد شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: آگهی مناقصه برای افتتاح معابر فاز سوم این منطقه با تهاتر زمین است و پیمانکارانی هم مراجعه کردند که در حال بررسی پیشنهاد‌های این پیمانکاران برای انعقاد قرارداد هستیم.

طباطبایی با اشاره به وسعت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار کرد: هم اکنون از ۵۳۰ هکتار در فازهای یک و دو این منطقه بهره برداری می‌شود، فاز سه منطقه اقتصادی سلفچگان به تنهایی هزار و ۱۰۰ هکتار است.

وی ادامه داد: در حال مذاکره با سرمایه گذاری از اتاق بازرگانی چین هستیم که این سرمایه گذار درخواست ۳۰۰ هکتار زمین دارد، همچنین سرمایه گذاری دیگر نیز درخواست برای دریافت ۲۰ هکتار زمین را در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را داده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: در ۶ سال گذشته از نظر تنوع تولید و مجوزهایی که توسط کمیسیون ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور صادر می‌شود، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق آزاد و مناطق ویژه کشور رتبه نخست را به دست آورد.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۱۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فعال هستند و این منطقه توجه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را به خود جلب کرده است،  منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان موقعیت ویژه ای را دارد و این منطقه در مرکز کشور واقع است.