اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته یکی ازراهکارهای رفع فقردرکشوراست

امام‌جمعه قم وحدت و همدلی مردم و مسئولان را برای بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور و رفع فقر در جامعه خواستار شد. مدیرکل کمیته امداد استان قم با امام‌جمعه این استان دیدار و درباره برنامه‌های سال ۹۷ کمیته امداد قم گفت‌وگو کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله […]

امام‌جمعه قم وحدت و همدلی مردم و مسئولان را برای بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور و رفع فقر در جامعه خواستار شد. مدیرکل کمیته امداد استان قم با امام‌جمعه این استان دیدار و درباره برنامه‌های سال ۹۷ کمیته امداد قم گفت‌وگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم بابیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده در کمیته امداد قم قابل‌قبول و تحسین‌برانگیز است گفت: امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد موفقیت‌های بیشتری از این نهاد در سطح کشور خصوصاً در استان قم باشیم.
وی با اشاره به اینکه اگر در کارها برنامه‌ریزی و تدبیر باشد گره‌گشایی از مشکلات جامعه کار دشواری نخواهد بود بیان کرد: مسئولان کشور باید بااراده قوی و انگیزه بیشتر برای رفع مشکلات در جامعه تلاش کنند.
امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی که دشمنان نظام بر ملت تحمیل می‌کنند نباید چشمان ما به نسخه بیگانگان باشد گفت: بحمدالله مردم ایران مردمی نوع‌دوست و نیکوکار هستند و با همدلی و وحدت نظر مردم و مسئولان می‌توان توانمندی‌های هر استان را هم‌افزایی کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.
آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه اخلاص امام راحل بنیان‌گذار این نهاد و نتیجه تلاش‌ها و زحمات امدادگران خیرخواه و متدین موجب شده است تا کمیته امداد از ابتدای انقلاب تاکنون خوش بدرخشد گفت: با افزایش کیفیت و محتوای اتاق‌های فکر و جلسات مشورتی در رأس این نهاد هرسال شاهد رشد و بالندگی بیشتر خواهیم بود.
وی افزود: افرادی که برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی می‌کنند نباید اجازه دهند در جامعه فقیری وجود داشته باشد.
امام‌جمعه قم با ابراز امیدواری از این‌که روزی برسد کمیته امداد اعلام کند فقیری در جامعه وجود ندارد گفت: اشتغال مددجویان تحت حمایت یکی از راهکارهای رفع فقر در کشور است.
در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با ابراز خرسندی از اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان قم محقق شده است گفت: یکی از برنامه‌های موفق سال گذشته برگزاری جشن توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قم در زمینه‌های آموزش، مسکن و اشتغال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد قم بابیان اینکه در سال جدید الگویی ویژه را در موضوع ازدواج دنبال خواهیم کرد گفت: در آینده نزدیک برای ۵۰ زوج که در سال‌های گذشته از یکدیگر جداشده بودند و پس از کمک و نظارت کمیته امداد سرپرستان این خانوارها اعتیاد خود را ترک کرده‌اند و مشغول به کارشده‌اند جشنی به مناسبت بازگشت آن‌ها به زندگی برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: امسال مدل جدیدی را نیز برای تکریم سالمندان اجرا خواهیم کرد.
وی بابیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی جامعه مردم کمک به هم نوع را فراموش نکرده‌اند گفت: در حال حاضر سرانه کمک‌های هر فرد قمی ۲۳ هزار تومان است و اعتماد مردم به کمیته امداد نیز افزایش‌یافته است.