- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

استقبال مردم از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

استاندار قم با اشاره به مشارکت مردم در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا از استقبال مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم‌ در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس رییس جمهوری با استانداران کشور با اشاره به برخی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در این جلسه گزارش هایی از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در سراسر کشور ارائه شد و دستورالعمل های حمایتی و نظارتی اجرای این طرح ها تصویب شد.

استاندار قم از مشارکت بالای مردم در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: با جدیت مسئولین از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و همکاری مردم، این طرح تاکنون موفقیتی ۸۵ درصدی در سطح کشور کسب نموده است.

وی با تاکید بر اهداف مختلفی که در طرح فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: افراد مشکوک و مبتلا به کرونا پس از غربالگری در صورت داشتن شرایط به اجرای قرنطینه خانگی توصیه و درغیر از این به نقاهتگاه ها و مراکز درمانی و ببمارستانها ارجاع خواهند شد تا زنجیره شیوع ویروس قطع شود. این طرح در کمیته امنیتی،انتظامی،اجتماعی وزارت کشور نهایی شده و بعدازآن برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شود.

نماینده عالی دولت همچنین، با بیان لزوم برخورد با افرادی که در فضای مجازی نسبت به انتشار اخبار کذب و شایعه‌پراکنی موجب تشویش اذهان عمومی و استرس در جامعه می‌شوند، تصریح کرد: در این راستا اقدامات نظارتی و برخوردهای موثر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار قم ضرورت کاهش تردد مردم در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این جلسه وزارت صمت مکلف شد تا دستور العملی جهت رونق خریدوفروش‌های اینترنتی و تامین غیر حضوری مایحتاج زندگی مردم تهیه کند.

سرمست از دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و اصناف مختلف خبر داد و گفت :مقرر شد بعد از مشخص شدن سازو کار نحوه شناسایی این اقشار آسیب دیده، به آن‌ها پرداخت شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این کمک دولت در کنار استمهال بدهی و مالیات اصناف و کسب‌وکارهای مختلف به مدت سه ماه از طرح‌های حمایتی بود که دولت در روزهای قبل آن را تصویب کرده است.