استقبال جوانان از برگزاری بیست و یکمین جشنواره تئاتر قم

جشنواره تئاتر استان قم در دومین روز برگزاری شاهد حضور خانواده ها و جوانان بود که ساعت ها برای دیدن این نمایش ها در محل اجراها به انتظار نشستند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دومین روز برگزاری جشنواره تئاتر استانی قم، صبح روز چهارشنبه با ورکشاب کارگردانی با حضور «کوروش نریمانی» از اساتید برجسته […]

جشنواره تئاتر استان قم در دومین روز برگزاری شاهد حضور خانواده ها و جوانان بود که ساعت ها برای دیدن این نمایش ها در محل اجراها به انتظار نشستند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دومین روز برگزاری جشنواره تئاتر استانی قم، صبح روز چهارشنبه با ورکشاب کارگردانی با حضور «کوروش نریمانی» از اساتید برجسته هنر نمایش کشور در خانه نمایش قم آغاز به کار کرد. این ورکشاب آموزشی با استقبال خاصی از سوی هنرمندان قمی مواجه شد و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ورکشاب نمایش نامه نویسی نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با حضور استاد یار احمدی در خانه نمایش برگزار شد که استقبال هنرمندان و هنرجویان را به دنبال داشت. بنا به گفته هنرجویان برگزاری ورکشاب های آموزشی در کنار برگزاری این جشنواره بسیاری از سوالات آنان را در این زمینه پاسخ داده است.
بعد از ظهر بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم به اجرای نمایش ها در پلاتو ماه و خانه نمایش اختصاص داشت که حضور خانواده ها و جوانان برای دیدن این نمایش ها نشان از موفق بودن تئاتر قم در فرهنگسازی این هنر بومی در جامعه دارد.
نمایش غسال خان که مصداق یک تراژدی تاریخی است، به کارگردانی رضا جعفری نخستین نمایشی بود که در دو سانس ۱۶ و ۱۸ روی صحنه رفت و توانست شمار بالایی از تماشاگران را برای دیدن این نمایش در پلاتو ماه جلب کند.
با پایان اجرای این نمایش مخاطبان که اکثر آنان را قشر جوان تشکیل می دادند از مفهومی بودن این نمایش سخن می گفتند. مریم که ۱۷ سال دارد یکی از کسانی است که این نمایش را به تماشا نشسته است و می گوید بازی هنرمندانه در این نمایش ما را برای دیدن نمایش های بعدی نیز ترغیب کرد.
نمایش «بمانی رفتی، بمانی رفته ای» دیگر نمایشی بود که در این روز به در دو سانس ۱۸ و ۲۰ به کارگردانی محمد رضا شاهمردی در خانه نمایش به روی صحنه رفت. این نمایش که بازخوانی متفاوت و یک قرائت جدید از شاهنامه فردوسی است توانست مخاطبان را با داستان نمایش همراه کند. این نمایش که در دوره اجراهای عمومی ۱۵ شب روی صحنه بود پیش از این نیز توانسته بود مخاطبان بسیاری را برای دیدن این نمایش جذب کند.
از نکاتی که می شد بسیار به آن توجه کرد، ساعت ها انتظار تماشاچیان برای دیدن این نمایش ها بود که با وجود سرمای پاییزی گرما بخش هنرمندان قمی بودند.
دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر استان قم در حالی پایان یافت که براساس فروش بلیط نمایش ها، استقبال مردم نسبت به روز گذشته بیشتر شده بود.