استقبال استاندار قم از پیشنهاد انتخاب استان قم به عنوان پایتخت کتاب

دکتر بهرام سرمست، استاندار قم در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی از پیشنهاد انتخاب استان قم به عنوان پایتخت کتاب استقبال کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی روز یکشنبه با دکتر بهرام […]

دکتر بهرام سرمست، استاندار قم در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی از پیشنهاد انتخاب استان قم به عنوان پایتخت کتاب استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی روز یکشنبه با دکتر بهرام سرمست، استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن تشریح وضعیت کتابخانه های عمومی استان قم، گزارشی از آمارهای موجود برنامه های پیش بینی شده و فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۸ را ارائه داد. وی سپس به پروژه کتابخانه نوبهار اشاره کرد و افزود: امید است با تامین اعتبار موردنیاز، کتابخانه در سال جاری به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری اظهار داشت: در کنار کار کتابداری و ارائه خدمت به مردم، تجهیز و بهسازی کتابخانه های عمومی استان نیز از دیگر اولویت های این اداره کل برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان بوده است. وی از برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان و بخش ها و برنامه های فرهنگی اجرا شده مانند جشنواره کتابخوانی رضوی و نشست‎های نقد و … در کتابخانه های عمومی گزارشی را ارائه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی، قم را شایسته پایتخت کتاب ایران دانست و از استاندار قم برای تحقق این موضوع درخواست مساعدت نمود. وی در پایان از استاندار به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان قم برای حضور در مراسم گرامیداست روز، کتاب، کتابخوانی و کتابدار که مایه دلگرمی کتابداران است، دعوت به عمل آورد.

دکتر بهرام سرمست، استاندار قم نیز در ادامه، به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: استان قم به عنوان ام القری جهان اسلام و شهری فرهنگی و پیشگام در حوزه نشر و کتابخوانی باید با ایجاد شرایطی مناسب، زمینه ایجاد عادت به خواندن را فراهم کند تا برای همگان الگو باشد. وی از پیشنهاد انتخاب استان قم به عنوان پایتخت کتاب ایران استقبال کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی دستگاه های فرهنگی استان شد.

استاندار قم خلق ایده های نو در موضوعات فرهنگی را در ارتقاء سرانه مطالعه و معرفی خدمات کتابخانه ای موثر دانست. وی در پایان از تلاش های کتابداران تشکر کرد.