ازکلمات عبور یکسان ویاضعیف برای چندحساب کاربری مختلف استفاده نکنید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: استفاده از رمزهای عبور یکسان برای چند حساب کاربری مختلف، سبب سوء استفاده از اطلاعات کاربران می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این که با افشا اتفاقی اطلاعات یکی از […]

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: استفاده از رمزهای عبور یکسان برای چند حساب کاربری مختلف، سبب سوء استفاده از اطلاعات کاربران می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این که با افشا اتفاقی اطلاعات یکی از حساب های کاربری امکان آسیب پذیری حساب های دیگر وجود دارد، تاکید کرد: بهتر است همیشه حساب های کاربری خود را با رمزهای متفاوتی از هم مدیریت کنیم.

وی گفت: سایت ها معمولا برای ذخیره سازی کلمه های عبور از الگوریتم های یکطرفه استفاده می کنند، معروفترین الگوریتم یکطرفه ۵MD است که بعد از دریافت کلمه عبور آن را به یک سری کاراکتر بی معنی و طولانی تر تبدیل می کند، این الگوریتم ها قابل برگشت نیستند و نمی توان به کلمه عبور اصلی دسترسی داشت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم افزود: بیشتر سایت هایی که از MD5 استفاده می کنند برای کاهش خطر یکسان شدن کلمه عبور ۲ کاربر، حداقل تعداد حروف کلمه عبور را ۶ کاراکتر در نظر می گیرند، بعد از تبدیل رشته ای به طول ۶ در MD5 تقریبا امکان تکرار وجود ندارد بنابراین اگر سایتی کلمه عبور شما را رمزگزاری نکند و شما از همان کلمه عبور در تمامی سایت ها، بانک، ایمیل استفاده کرده باشد دچار مشکل جدی خواهید شد.

سرهنگ موالی گفت: استفاده از پسوردهای متداول و ساده یکی دیگر از راهکار های نفوذ بدون عملیات “فیشینگ” است.

//////////////////////////////

خودروی خود را حتي براي لحظه كوتاهي با موتور روشن ترك نكنيد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با ارائه هشدارهای انتظامی پیرامون پیشگیری از “سرقت خودرو” از شهروندان خواست خودروی خود را حتي براي لحظه كوتاهي با موتور روشن ترك نكنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” غلامعباس بلفکه” اظهار داشت:  خودروی خود را در وهله اول بایستی به لوازم ايمني نظير دزدگير، سوئيچ مخفي، قفل فرمان ، قفل پدال، قفل سوئيچي و ساير وسائل تأخيري و بازدارنده مجهز کنيد.

وی افزود: خودروی خود را حتي براي دقايقي كوتاه در اختيار افرادي كه شناخت كافي از آنان نداريد، نگذاريد و همواره دقت کنيد سوئيچ اتومبيل خود را بر روي درب آن جاي نگذاريد.

سرهنگ بلفکه ادامه داد: هنگام ترك اتومبيل از بسته بودن درب و شيشه ها اطمينان حاصل کرده و از پارك کردن اتومبيل خود در نقاط خلوت و تاريك خودداري کنيد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در حين گردش و تفريح خودروی خود را در مكاني امن و حتي المقدور در پاركينگ هاي مطمئن پارك کرده و وسیله خود را حتي براي لحظه كوتاهي با موتور روشن ترك نكنيد.

وی بیان داشت: در زمان خروج از پاركنيگ ابتدا خودرو را خاموش کرده، سوئيچ را برداشته و سپس اقدام به بستن درپاركينگ کنيد، چنانچه اتومبيل خود را در پاركنيگ يا حياط منزل پارك مي كنيد حتماً كليه درب هاي آن را قفل کرده و از گذاشتن سوئيچ  بر روي آن جداً بپرهيزيد.

سرهنگ بلفکه ابراز داشت: اگر اتومبيل خود را به علت نقص فني هل مي دهيد، اجازه ندهيد افراد ناشناس پشت فرمان بنشينند چون امکان دارد زمینه سرقت خودروی شما فراهم شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد: با اطمينان از اينكه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته اتومبيل را رها نكنيد، چرا كه احتمال وقوع هر گونه حادثه ناگواري وجود دارد.

وی هشدار داد: هنگام ترك اتومبيل از بجاي گذاشتن سنـد، كارت و ساير اوراق شناسايي در داخل آن خودداري کنيد با اين كار شما، سارقان به راحتي قادر به انتقال خودرو به ساير استان ها نخواهند بود.

سرهنگ بلفکه توصیه کرد:  هنگام ترك اتومبيل از بجاي گذاشتن سوئيچ و دسته كليد در داخل آن خودداري و چنانچه از افراد ناشناس اتومبيل خريداري کرديد، نسبت به تعويض قفل درب ها و تجهيزات ايمني آن اقدام کنيد.