- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ارسال پیامکی صورتحساب آب‌بها در قم / قبوض کاغذی آب‌بها حذف شد

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به حذف قبوض کاغذی آب‌بها گفت: متأسفانه حدود ۳۵ هزار مشترک شماره تلفن همراه خود را برای دریافت صورتحساب به صورت پیامکی ثبت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، جواد پیرحاجاتی با اشاره به آغاز پروژه حذف قبوض کاغذی آب از آبان ماه سال گذشته گفت: تاکنون ۲۹۰ هزار مشترک شماره تماس خود را برای دریافت صورت‌حساب از طریق پیامک ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه حدود ۳۵ هزار مشترک اقدام به ثبت شماره تماس خود نکرده‌اند، اظهار داشت: بخشی از این اشتراک‌ها اماکنی هستند که فاقد سکونت می باشند، اما حدود ۲۹ هزار مشترک کماکان برای ثبت شماره‌های همراه خود با ما همکاری نکرده‌اند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: مشترکانی که تاکنون اقدام به ثبت شماره همراه خود نکردند می‌توانند با ارسال عدد ۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۲۹، راهنمای روش ثبت شماره  پرونده آب در سامانه ارسال پیامکی را دریافت کنند.

وی در خصوص کسانی که به هر دلیلی امکان دریافت صورت‌حساب خود از طریق پیامک را ندارند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به پرتال امور مشترکین و یا از دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهر و ارائه صورت‌حساب قبلی خود، صورت‌حساب جدید را به صورت فیزیکی دریافت کنند.

پیرحاجاتی همچنین از مشترکانی که در هنگام مراجعه مأموران شرکت آب و فاضلاب به هر دلیلی امکان قرائت کنتور آن‌ها فراهم نمی‌شود خواست با ارسال عدد ۴ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۲۹ ، راهنمای ثبت عدد رقم کنتور را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته به منظور حذف کامل قبوض کاغذی از ابتدای سال جاری یادآور شد: با توجه به اینکه از تعداد حدود ۳۵ هزار اشتراکی که شماره تلفن همراه برای آن‌ها ثبت نشده، ۲۹ هزار مشترک در منازل خود سکونت داشتند به همین دلیل در نخستین دوره سال جاری، صورت‌حساب در قالب اخطار برای این مشترکین ارسال شد که نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه مشترکان در صورت لزوم امکان دریافت صورت‌حساب کامل آب‌بهای خود را نیز دارند، گفت: مشترکان می‌توانند یا با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۲۹ یا مراجعه به پروتال امور مشترکین در سایت شرکت آب و فاضلاب استان به آدرس www.abfa-qom.com  تمام سوابق مصرفی و صورت‌حساب کامل خود را دریافت کنند.