ارتقای فرهنگ شهروندی نیازمندمشارکت مردم و رسانه‌ها است

قائم مقام شهردار قم گفت: تجربه کار فرهنگی نشان داده است که شهرداریها به تنهایی توان ارتقای فرهنگ شهروندی را ندارند و ارتقای فرهنگ شهروندی نیازمند مشارکت مردم، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،ابراهیم معتمدی قبل از ظهر امروز در دیدار شهردار قم با اصحاب رسانه، با اشاره […]

قائم مقام شهردار قم گفت: تجربه کار فرهنگی نشان داده است که شهرداریها به تنهایی توان ارتقای فرهنگ شهروندی را ندارند و ارتقای فرهنگ شهروندی نیازمند مشارکت مردم، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،ابراهیم معتمدی قبل از ظهر امروز در دیدار شهردار قم با اصحاب رسانه، با اشاره به ایجاد کمیته‌ای برای برنامه ریزی پیرامون ارتقای فرهنگ شهروندی در شهرداری گفت: به صورت پراکنده و در موضوعات مختلف اقدام‌هایی برای ارتقای فرهنگ شهروندی در قم انجام شده است که برای هماهنگی این اقدام‌ها، طرح جامعی در دست تدوین است.

قائم مقام شهردار قم ادامه داد: به منظور نقش آفرینی پررنگ‌تر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی، بودجه این سازمان از ۵۰ میلیارد ریال به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

معتمدی بیشتر خدمات تفریحی را ناشی از مشارکت‌های مردمی دانست و مطرح کرد: یک مدیر نمی‌تواند تاثیر چندانی روی سرمایه‌گذاری قم داشته باشد و این موضوع بیشتر به وضعیت اقتصادی کشور مربوط می‌شود و اگر در شرایط متغیر اقتصادی باشیم سرمایه‌گذاران معمولا کمتر ریسک‌پذیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: ‌در خصوص فرهنگ شهروندی کمیته‌ای با محوریت سازمان فرهنگی شهرداری تشکیل شده و برنامه‌ها تعیین شده و به صورت جزیره‌ای در قسمت‌های مختلف شهرداری اتفاقات خوبی افتاده، اما به این صورت که مانند یک پازل بتوان از آن خروجی مناسب و منسجم ببینیم در سازمان فرهنگی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تجربه کار فرهنگی نشان داده است که شهرداریها به تنهایی توانارتقای فرهنگ شهروندی را ندارد گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی نیازمند مشارکت مردم، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.

اختصاص بودجه ۵٫۵ میلیارد تومانی برای شهرک مهدیه قم

قائم مقام شهردار قم گفت: شهرک مهدیه از مجموعه مدیریت شهری جدا شده بود اما اکنون مانند شهرک قدس به مجموعه مدیریت شهری پیوسته و برای آن ۵٫۵ میلیارد تومان بودجه تصویب شده است.

وی افزود: در خصوص نوع نگاهی که در شهرک مهدیه وجود داشته، این شهرک از مجموعه مدیریت شهری جدا شده بود که اکنون مانند شهرک قدس به مجموعه مدیریت شهری پیوسته و برای آن ۵٫۵ میلیارد تومان بودجه تصویب شده است.

قائم مقام شهردار قم مشکلات شهرک قدس را مورد توجه قرار داد و گفت: برای پیگیری مشکلات این شهرک آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز طی نامه‌هایی از مسؤولان ملی درخواست‌هایی داشته‌اند که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم از منابع ملی نیز بهره‌مند شویم.

وی گفت: ثبت شرکت‌ها و اسناد مالی یکی از برنامه‌های مهم شهرداری بوده و موضوع دو شغله‌ها نیز در این راستا پیگیری در دست بررسی است