ارتقاهنرستان هاي فني وحرفه اي براي جذب جوانان به بازاركارضروري است

استاندار قم با اشاره به اهميت توانمندسازي جوانان براي ورود به بازار كار اظهار داشت: ارتقاء هنرستان هاي فني و حرفه اي و تجهيز آنها به دستگاه هاي بروز امري ضروري است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سيد مهدي صادقي استاندار قم پيش از ظهر امروز از […]

استاندار قم با اشاره به اهميت توانمندسازي جوانان براي ورود به بازار كار اظهار داشت: ارتقاء هنرستان هاي فني و حرفه اي و تجهيز آنها به دستگاه هاي بروز امري ضروري است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سيد مهدي صادقي استاندار قم پيش از ظهر امروز از بخش هاي مختلف هنرستان قدس واقع در ميدان بسيج بازديد نمود.

استاندار قم سپس در جلسه اي با مسئولان آموزش و پرورش قم نقش آموزشگاه ها و هنرستان هاي فني و حرفه اي در آموزش مهارت هاي كاربردي به دانش آموزان را بسيار مهم دانست و افزود: توانمندسازي جوانان مي تواند مشكلات كشور در بحث اشتغال را مرتفع نمايد.

صادقي با بيان اينكه حدود ۸۰ هزار دانشجو در استان قم داريم ادامه داد: بسياري از رشته هاي تحصيلي با شرايط بازار كار منطبق نيستند و همين مسئله موجب افزايش بيكاري در بين تحصيل كردگان شده است.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: توسعه و تجهيز هنرستان هاي استان با استفاده از ظرفيت هاي دولتي و نيز خيرين امري ضروري است.

استاندار قم گفت: احياء هنرستان هاي فرسوده بايستي بر اساس اولويت بندي مشخص در دستور كار قرار بگيرد.

صادقي ضمن اعلام آمادگي استانداري قم براي حمايت از تجهيز هنرستان هاي قم خاطرنشان كرد: گزارش جامعي از وضعيت فعلي و شرايط بهينه ي هنرستان قدس و نيز ظرفيت كارآفريني اين هنرستان تهيه و از دستگاه هاي ملي براي تامين اعتبارات پيگيري شود.