- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ارائه تسهیلات کم بهره اشتغال روستایی برای توسعه مجتمع‌های بین‌راهی قم

در نشست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم مقرر شد تسهیلات ارزان قیمت از محل طرح های اشتغال روستایی برای توسعه مجتمع‌های بین راهی اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، جلسه آمادگی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین راهی قم به منظور استقبال شایسته از مهمانان نوروزی برگزار شد.
در این نشست ایمن‌سازی ورودی و خروجی مجتمع‌های بین راهی مورد بررسی قرار گرفت و طرح‌هایی هم برای این منظور به تصویب رسید که از آن جمله می‌توان به فعالیت کمیته‌ای متشکل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نماینده انجمن صنفی مجتمع‌ها برای بازدید مشترک از ورودی و خروجی این اماکن به منظور شناسایی و اعلام نواقض اشاره کرد.
اختصاص محلی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورهای پرتردد برای حضور پرسنل اداره کل راهداری، نصب علایم ایمنی با نظارت اداره ایمنی در ورودی‌های مجتمع‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت این اماکن در راستای خدمت‌رسانی به مسافران، انجام اقدامات مناسب برای آراستگی و تنظیف بیشتر فضای داخلی نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و تامین گرمایش و سرمایش این اماکن، تهیه و نصب بنر و اعلام سایت توسط مجتمع‌ها و لزوم پاسخگویی در تمام ساعات شبانه‌روز، از دیگر مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است سامانه‌های پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰و و ۳۰۰۰۱۴۱ برای دریافت انتقادات و پیشنهادات مردمی در نظر گرفته شده‌اند.
در این جلسه همچنین مقرر شد تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت با نرخ‌های ۶ و ۸ درصد به مجتمع‌های خدماتی – رفاهی از محل طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی اختصاص یابد؛ با توجه به مصوبات کار گروه اشتغال استان در حال حاضر هشت مجتمع از تسهیلات استفاده می کنند و مابقی درخواست متقاضیان نیز در حال پیگیری است.
گفتنی است ۳۰ مجتمع بین جاده‌ای در استان قم فعال هستند که از نظر تعداد، رتبه دوم کشوری را داشته و از منظر معماری و سازه‌ای نیز، مجتمع‌های رفاهی استان قم، موفق به کسب رتبه نخست از نظر شاخص‌های ملی شده‌اند.