- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اختصاص ۶ میلیارد تومان به مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده در قم

شهردار قم با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید و ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی آنها اختصاص یافته است؛ ۶ میلیارد تومان نیز برای مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده اختصاص یافته است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار آیت‌الله محمد مومن از فقهای شورای نگهبان و نماینده قم در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه روز به روز انسجام و شناخت در کار مدیریت شهری بیشتر شده است، اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده که مشکلاتی که در بخش‌های مختلف در شهر قم وجود داشته را برطرف کنند و مدیریت شهری خدوم و منسجم ایجاد شود تا هر کسی در این جایگاه بتواند به دنبال خدمت به مردم باشد.
شهردار قم با اشاره به راه‌اندازی چند پروژه عمرانی در روزهای پایانی سال گذشته تصریح کرد: بلوار زائر از جمله این پروژه‌ها است که در روزهای پایانی سال در اختیار شهروندان قرار گرفت.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه فاز ۳ این پروژه تا پردیسان است، افزود: البته برخی موانع پیش روی این پروژه و اتصال آن به پردیسان است که سعی داریم مشکلات را برطرف کنیم.
وی با اشاره به بلوار آیت‌الله بروجردی، گفت: این پروژه نیز در مراحل پایانی است و تکمیل اتصال ابتدا و انتهای آن باقی مانده است؛ می‌توانستیم پروژه را در روزهای پایانی سال در اختیار شهروندان قرار دهیم اما با توجه به تردد بالای جاده ورجان در ایام نوروز پروژه را متوقف کردیم و در حال حاضر عملیات اتصال در حال انجام است.
شهردار قم تکمیل زیرگذر شهید کریمی و بلوار پیامبر اعظم(ص) را یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز به دلیل معارضین تاسیساتی در بخش رمپ‌ها باقی مانده که امیدواریم با رفع مشکل بتوانیم تا نیمه شعبان آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
سقائیان‌نژاد به پروژه کلیدی اجرای ادامه بلوار عماریاسر اشاره کرد و افزود: این پروژه از میدان معلم تا میدان سپاه در دستور کار شهرداری است که ۸۰ میلیارد تومان برای تملکات آن در نظر گرفته شده است.
وی همچنین به برنامه شهرداری برای اتصال بلوار سمیه به خیابان آذر اشاره کرد و گفت: سعی داریم این پروژه را نیز امسال اجرایی کنیم.
شهردار قم با بیان اینکه بلوار فردوسی یکی از پروژه‌های کلیدی شهرداری است، افزود: این پروژه غرب قم را به شرق متصل می‌کنیم و سه منطقه شهری درگیر آن هستند که اکثر کارهای آن صورت گرفته است؛ دو تقاطع غیرهمسطح برای پروژه نیاز داریم که اگر اجرا شود ۲۵ کیلومتر مسیر غرب به شرق قم باز شده و گشایش خوبی برای شهر فراهم می‌شود.
سقائیان‌نژاد اقدامات شهرداری در حوزه زیست محیطی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: یک کار خوبی که صورت گرفته در حوزه تفکیک از مبدا است؛ از ۷۰۰ تن زباله‌ای که روزانه جمع‌آوری می‌شود ۲۵۰ تن قابل بازیافت است و ابتدای کار ما حدود ۷۰۰ کیلو تفکیک می‌شده که امروز به بیش از ۷۰ تن رسیده است و این کار نتیجه فرهنگ‌سازی و آموزش چهره به چهره به شهروندان است.
وی تصریح کرد: با آموزش و پرورش و مدارس برنامه‌های آموزشی را پیگیری می‌کنیم تا شرایط خوبی در این حوزه در شهر قم برقرار شود.
شهردار قم تبدیل تعدادی از بوستان‌های شهر به کمپ زائر در ایام نوروز را یادآور شد و گفت: در زمینه تکریم زائر و ارائه تسهیلات ویژه به مردم اقدامات خوبی در نوروز امسال صورت گرفت.
سقائیان‌نژاد به طرح ساماندهی وانت‌بارها در شهر قم اشاره کرد و افزود: در چند نقطه شهر مشکلاتی داریم که در حال رفع آنها هستیم؛ دست‌فروشان محدوده حرم مطهر ساماندهی شده‌اند و در جمکران نیز برنامه‌ای برای ساماندهی داریم.
وی توسعه فضای سبز در شهر قم را یکی از برنامه‌های جدی شهرداری دانست و تصریح کرد: پارک هزارهکتاری زائر از جنوب دانشگاه مفید و کوه دوبرادران در دستور کار شهرداری است؛ این پروژه چهار ساله است که فضای سبز مطلوبی را برای شهر قم فراهم می‌کند؛ در سال ۹۶ این پروژه آغاز شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت که موجب تلطیف و طراوت‌بخشی فضای شهر قم خواهد شد.
شهردار قم با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید و ۱۳ میلیارد تومان برای نوسازی آنها اختصاص یافته است؛ ۶ میلیارد تومان نیز برای مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده اختصاص یافته است.
سقائیان‌نژاد به تبدیل شهرداری به شهرداری الکترونیک اشاره کرد و افزود: تمام اقداماتی که در شهرداری در حال انجام است در راستای برنامه قم ۱۴۰۰ است؛ بودجه سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است؛ همچنین با این اعتبار و فروش اوراق مشارکت در صدد تکمیل قطار شهری تا پایان سال هستیم.
وی اتمام پروژه‌های سال ۹۶ را در اولویت برنامه‌های سال ۹۷ عنوان و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری احساس توانمندی و خوداتکایی می‌کند و اگر معضلات مادی جلوی راه ما نبود با سرعت بیشتری پیش خواهیم رفت.
شهردار قم اظهار کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذار مشکلاتی داریم؛ امنیت در این بخش مهم است و امروز شاهدیم مشکلات ارز امنیت سرمایه‌گذاری را به خطر انداخته است؛ ما برای پروژه‌های سال ۹۷ پیمانکار نیاز داریم و برخی اقلام قراردادی مربوط به ارز است و کسی با این شرایط ورود نمی‌کند؛ به همین خاطر دچار رکود در کار و فعالیت‌های شهری می‌شویم.
سقائیان‌نژاد گفت: البته این مشکلات بن‌بستی نیست که مدیریت شهری در آنها گیر کند و همه متخصص و به صورت جهادی در حال خدمت هستند و هر روز دلگرم‌تر به فعالیت در راستای توسعه و رشد شهر قم ادامه خواهیم داد.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم