اختصاص بخشي از ارزش افزوده به شهرك هاي صنعتي

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم، اصلاح بودجه سال ۹۷ و اختصاص بخش از ماليات ارزش افزوده به ايجاد و اصلاح زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي را اقدام ارزشمند دولت در حمايت از توليد و اشتغال عنوان كرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم، امیر طیبی […]

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم، اصلاح بودجه سال ۹۷ و اختصاص بخش از ماليات ارزش افزوده به ايجاد و اصلاح زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي را اقدام ارزشمند دولت در حمايت از توليد و اشتغال عنوان كرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم، امیر طیبی نژاد در گفتگويي  با اشاره به بودجه سال ۹۷ دولت اظهارداشت: امسال بودجه متناسب با اهداف سازمانی ترسیم شده و در صورتی که به صورت درست انضباط مالی پیدا کند، باعث شکوفایی بیشتر در دستگاه های اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه در بخشی از جامعه باعث نگرانی هایی شده، محقق شدن درآمدهای عمومی از محل مالیات و افزایش حامل های انژری بوده که به نظر می رسد اگر به درستی اجرایی و مدیریت شود، جای نگرانی ندارد و می تواند هدفمندی یارانه ها را به صورت درست هدایت نماید.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک های صنعتی در بودجه سال ۹۷ گفت: بخشی از این مالیات بر ارزش افزوده که در اختیار شهرداری ها قرار می گرفت مقرر شده تا با هدف اصلاح زيرساخت ها و نگهداری بهتر شهرک های صنعتی در اختيار شركت شهرك ها قرار گيرد و در بودجه سالجاري نيز اين قانون  ايراداتي داشت و به دلیل این که شهرک ها را در زمینه هزینه های مالی پیش بینی شده دچار مشکل می کرد، امسال در بودجه اصلاح شد.

طیبی نژاد خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه، اختصاص سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده شهرک های صنعتی به شهرداری ها پیش بینی شده بود ولی در لایحه بودجه، این ارزش افزوده به سمت شهرک های صنعتی منتقل شده است که این کمک بزرگی به شهرک های صنعتی است.

وی همچنین با بيان اينكه هزينه هاي شركت شهرك هاي صنعتي استاني از منابع داخلي تامين مي شود،گفت: در لایه بودجه، اعتبارات شهرک های صنعتی به ویژه در بخش زیرساخت ها، تصفیه خانه های فاضلاب و غیره رشد چشمگیری داشته که در صورت تصویب، جای امیدواری زیادی وجود دارد.

قم دارای ۷ شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) -قنوات- و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و ۴ ناحیه صنعتی خورآباد، سیرو، دستجرد و طغرود است.