احیا،بهسازی ونوسازی بافت های اطراف حرم مطهر اولویت مدیریت استان است

استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای تسریع در روند احیاء بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده حرم مطهر بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت صندوق توسعه حرم های مطهر تاکید کرد به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه […]

استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه ریزی در راستای تسریع در روند احیاء بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده حرم مطهر بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت صندوق توسعه حرم های مطهر تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور دکتر مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه بافت شهری و اصلاح بافت فرسوده در قم، اظهار کرد:‌ بهره گیری از اعتبارات ملی و پشتیبان گیری اراضی ملی الحاقی به بافت شهری لازمه اجرای پروژه های اولویت دار قم در زمینه بازآفرینی شهری است.

سرمست با تاکید بر برنامه مدیریت استان بر احیاء و حفظ بافت تاریخی و فرهنگی قم، ادامه داد: طرح مرمت ساختمان و فضای پیرامونی فعلی مدرسه حجتیه عملیاتی شود.

وی با بیان ضرورت برخورداری متوازن همه نقاط شهر از خدمات شهری، تصریح کرد:اجرایی شدن احداث کلانتری در منطقه نیروگاه یکی دیگر از پروژه مهم در قم است که در این جلسه مصوب شد .

استاندار قم الحاق اراضی ۶۳ هکتاری ملی به بافت شهری را از خدمات دولت تدبیر امید و تلاش مجموعه مدیریت استان در راستای تامین مسکن در استان دانست و گفت: این اراضی جهت عملیاتی ساختن پروژه اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به موضوع صندوق توسعه حرم های مطهر در سطح کشور اشاره و خاطر نشان کرد: مدیریت استان درصدد است تا از ظرفیت این صندوق به منظور تسریع در توسعه پروژه های مربوط به حرم مطهر حضرت معصومه (س) بهره برداری نماید.

ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای اراضی ۴۸ هکتاری در راستای اجرای طرح بهسازی اطراف حرم مطهر

استاندار قم بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای اراضی ۴۸ هکتاری در راستای اجرای طرح بهسازی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای سازمان بهسازی ، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر که با حضور آیت الله سعیدی(دامت برکاته) و مهندس عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی ایران در سالن جلسات حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به احساس مسئولیت برای ساماندهی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: با توجه به بررسی سوابق جلسات پیشین، با مسئولان ملی به راهکاری عملیاتی در این راستا دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان جهت پشتیبان طرح ساماندهی اطراف حرم در نظر گرفته شد افزود: بایستی با ایجاد ارزش افزوده برای این اراضی، زمینه ی تحقق برنامه های ستاد بازسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن نیز برای مدیریت استان دارای اهمیت است افزود: تعارضی در پیگیری ساماندهی اطراف حرم و نیز اقدام ملی مسکن وجود ندارد.

سرمست خاطرنشان کرد: الحاق اراضی ۶۳ هکتاری ظرفیت مناسبی را برای اجرایی نمودن طرح اقدام ملی مسکن در قم را فراهم می کند