احداث سه پایانه مسافربری جدید در سه نقطه شهر قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت:برای رفاه حال مردم وجلوگیری از تردد های بیهوده در جهت سوار شدن به اتوبوس های بین شهری برای عزیمت به شهرهای دیگر،در آینده نزدیک سه پایانه مسافربری جدید در سه نقطه شهر قم احداث میشود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،عباس ذاکریان معاون حمل و […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت:برای رفاه حال مردم وجلوگیری از تردد های بیهوده در جهت سوار شدن به اتوبوس های بین شهری برای عزیمت به شهرهای دیگر،در آینده نزدیک سه پایانه مسافربری جدید در سه نقطه شهر قم احداث میشود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به کلنگ‌زنی پایانه جنوبی شهر قم اظهار کرد: دو پایانه برای شهر قم پیش‌بینی شده که یکی پایانه شمالی و یکی جنوبی است که پایانه جنوبی روبروی بوستان معصومیه است و مصوبات اخذ شده و مطالعات صورت گرفته و امسال بخش اول تحویل شده و تا پایان سال وارد بحث اجرا خواهیم شد.

همچنین برای رفاه حال مردم وجلوگیری از تردد های بیهوده در جهت سوار شدن به اتوبوس های بین شهری برای عزیمت به شهرهای دیگر،در آینده نزدیک سه پایانه مسافربری جدید در سه نقطه شهر قم ،یکی درمحورکمربندی؛دومی درپردیسان؛وسومی درنبوت نیروگاه احداث میشود.

انسان محوری در دستور کار پروژه های جدید شهری قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه امیدواریم بحث پیاده‌محور شدن و انسان‌محور شدن طراحی شهری را از شعار به عمل برسانیم گفت: حرم مطهر مرکز ثقل شهر قم است و بیشترین سفرها به سمت حرم است اما پیاده‌روهای منتهی به حرم مطلوبیت ندارد.

وی با اشاره به وضعیت هوشمندسازی پارکینگ‌های شهر گفت: دو پارکینگ شهر که پذیرش انبوه دارد پارکینگ زائر و شرقی است که هوشمندسازی شده و ورود و خروج‌ها کاملا مکانیزه خواهد بود و یکی از ویژگی‌ها این است که خودروهایی که سرقتی هستند به سرعت شناسایی شده و به پلیس اطلاع داده شده و متوقف می‌شود.

اتمام ۶۰ درصد پروژه اصلاح تابلوهای هدایت مسیر شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از سال ۹۳ نهضت نصب تابلوهای هدایت مسیر داشتیم که ۶۰ درصد کار انجام شده و می‌توانیم امروز افتخار کنیم که مسافری که وارد حریم شهر قم می‌شود با این تابلوها هدایت می‌شوند.

فعال سازی ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل قم

حسین مومنی موحد مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: تا اواسط دی ماه ۴۰ دستگاه اتوبوس مکانیزه و جدید در سیستم حمل ونقل عمومی شهر قم فعال خواهد شد؛ ۲۰ دستگاه وارد شهر قم شده و مابقی به زودی وارد شهر می شود.

۱۵۰ تابلوی هوشمندسازی ایستگاه های اتوبوس به زودی نصب می شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطر نشان کرد:هوشمندسازی ایستگاه های اتوبوس برای آگاهی بخشی به مسافران در خصوص زمان ورود و خروج اتوبوس به ایستگاه در دستور کار است که در حال حاضر ۱۵۰ تابلو آماده شده و به زودی نصب می شود.

سهم ۲۱۰ هزار نفری تردد مردم در شهر با استفاده از تاکسی درون شهری

مرتضی عزتی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار حمل و نقل شهری در قم انجام می شود که حمل و نقل ۲۱۰ هزار نفر توسط تاکسیرانی انجام می‌شود.

صدور ۲۳۰۰ پروانه برای خودروهای بار قمی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به ثبت نام از دارندگان خودروهای بار شهری اظهار کرد: ۴۴۰۰ نفر در این پروژه ثبت نام کرده و مدارک ارسال کردند که ۲۷۰۰ پروانه صادر شده و ۲۳۰۰ مورد مربوط به استان قم بوده است.