- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اجرای طرح توزیع و نصب کاهنده مصرف آب در قم

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان از اجرای طرح توزیع و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در قم خبر داد و گفت: مشترکین می توانند برای بهره مندی از مزایای این طرح با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، حسن فرمانی انتظارم با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ضررت نصب لوازم کاهنده مصرف در دستگاه های اجرایی گفت: طی این مصوبه تمام دستگاه های دولتی باید در راستای کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب اقدامات لازم را انجام دهند تا مشمول نرخ دوبرابری تعرفه نشوند.

وی در همین راستا از نصب ادوات کاهنده  مصرف با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان استان در دستگاه های اجرایی قم خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۷۰۰ کاهنده مصرف در ۱۲ دستگاه  اجرایی استان نصب شده و سایر دستگاه ها نیز در برنامه قرار دارند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: هزینه انجام شده برای نصب کاهنده های مصرف در دستگاه های اجرایی به صورت اقساطی از طریق قبوض آب بها دریافت می‌شود.

وی کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف آب را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: اجرای این طرح از ابتدای تیرماه آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی لوازم کاهنده مصرف را در تمام دستگاه های استان نصب کنیم.

انتظام با اشاره به کمبود آب در کشور به ویژه در استان قم، سازگاری با کم آبی و اصلاح الگوی مصرف را مهمترین راهکارهای برون رفت از این شرایط دانست و گفت: ضروریست در نخستین قدم با رویکرد اصلاح ابزار نسبت به کاهش مصارف آب با بکارگیری تجهیزات کاهنده مصرف اقدام کنیم.

وی در همین راستا یکی دیگر از برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان را طرح توزیع و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در منازل مشترکین اعلام کرد و گفت: متقاضیان می توانند برای بهره مندی از این طرح در تمام روزهای هفته و در تمام ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۲۲ تماس بگیرند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد آبفای قم تاکید کرد: مشترکین می توانند هزینه های نصب تجهیزات کاهنده مصرف را هم به صورت نقد و هم به صورت اقساط یک ساله از طریق قبوض آب بها پرداخت کنند.