اجرای آزمون وُسع ضمیمه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت درقم

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: آزمون وُسع ضمیمه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت است که از ۱۳ آبان ماه آغازشده و بر این اساس افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند،‌ در این طرح ارزیابی می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر محمدرضا فخاریان قمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزمون وُسع […]

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: آزمون وُسع ضمیمه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت است که از ۱۳ آبان ماه آغازشده و بر این اساس افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند،‌ در این طرح ارزیابی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر محمدرضا فخاریان قمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزمون وُسع ضمیمه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت است که از ۱۳ آبان ماه آغازشده و بر این اساس افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند،‌ در این طرح ارزیابی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: چهار گروه شامل افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، روستاییانی که فاقد پوشش بیمه هستند، افرادی که تا قبل از ۳۰ آبان ۹۶ تحت پوشش بیمه سلامت همگانی و یا بیمه ایرانیان بودند می‌توانند در آزمون وسع شرکت نمایند.

به گفته وی، آزمون وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می‌شود که دهک‌های یک، دو و سه رایگان بیمه می‌شوند و دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه به مبلغ ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر به مدت یک سال را باید پرداخت نماید.

وی خاطرنشان کرد: دهک‌های پنج و بالاتر کل حق بیمه به مبلغ پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد را باید پرداخت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت قم بابیان این‌که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در آزمون وسع ثبت‌نام نمایند،‌ گفت: دفترچه‌های مربوط به سه دهک اول که رایگان می‌باشد فقط در مراکز دولتی پذیرش می‌شود و سایر دفترچه‌ها در مراکز خصوصی نیز قابل‌استفاده است.

در حال حاضر،‌۳۵۱ هزار و ۳۷۰ تن در قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ یک هزار و ۳۵۱ فرد مبتلا به بیماری‌های خاص نیز از خدمات بیمه سلامت در استان بهره‌مندمی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۱۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال مطالبات مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان پرداخت شد.

محمدرضا فخاریان قمی ‌افزود: از این مبلغ، ۴۵۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و ۴۶۰ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال مربوط به مراکز غیردولتی استان می‌باشد.

وی اضافه کرد: مطالبه بیمارستان‌های غیردولتی تا مرداد و شهریور، ۷۰ درصد مطالبه داروخانه‌ها تا مهرماه، مراکز پاراکلینیکی تا مردادماه و بیمه روستاییان تا شهریورماه امسال پرداخت‌شده است.