- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اجرایی نمودن نصب اتیکت قیمت متحدالشکل توسط اتحادیه های صنفی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید بر اینکه مردم به پویش بدون قیمت نخریم ” بپیوندند، گفت: اطلاع از قیمت کالا ابتدایی ترین حق مصرف کننده است و پیوستن به این پویش نظارت همگانی بر بازار است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی سازمان صمت قم: محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در گفت و گویی ، هوشیاری و مساعدت شهروندان را در مدیریت بازار و قیمت ها بسیار مهم خواند و افزود : اشاعه و فرهنگ سازی برای پیوستن به پویش مردمی “بدون قیمت نخریم “، موجب شکل گیری یک نظارت همگانی در بازار می شود و بدین منظور باید این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به مصوبه سوم جلسه کمیسیون نظارت استان در خصوص اجرایی نمودن این پویش گفت : پیرو مصوبات چهاردهمین جلسه کمیسیون نظارت سال ۹۸ با موضوع پویش بدون قیمت نخریم و ابلاغیه مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت مقرر شد اتاق اصناف از طریق اتحادیه های صنفی بر عملکرد واحدهای صنفی در خصوص نصب اتیکت قیمت نظارت نماید که با طرح موضوع مقرر شد اتاق اصناف با همکاری اتحادیه های صنفی نسبت به طراحی و اجرای اتیکت قیمت متحدالشکل جهت واحدهای صنفی اقدام و گزارش روند اجرای آن هر جلسه از سوی اتاق اعلام گردد.

وی تولید ،توزیع و عرضه را یک زنجیره بهم پیوسته دانست و گفت : هریک از این مولفه ها نقص و ضعف داشته باشد به تولید و اقتصاد لطمه وارد می شود؛ ضمن آنکه هدف نهایی هم حمایت از مصرف کننده با ارتقا کیفیت و مدیریت قیمت است.

سیجانی از مردم خواست تا برای حفاظت از حقوق شهروندی خود به این پویش که با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر اعضا در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم راه اندازی شده است، بپیوندند. وی با اشاره به اینکه آغاز اغلب تخلفات صنفی با درج نکردن قیمت کالا و فقدان شفافیت در حوزه قیمتی است، اظهار کرد : بیش از ۴۰ درصد تخلفات صنفی از ابتدای امسال تا کنون؛ مربوط به درج نکردن قیمت کالا بوده است که باید به این موضوع توجه لازم برای کنترل و نظارت بهتر به بازار انجام شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای تقویت و فرهنگ سازی این پویش از جمله فضای مجازی و حقیقی اتاق‌های اصناف، شهرداری ها و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان سراسر استان تاکید و اظهار کرد : برای نهادینه کردن این موضوع همه نهادهای مرتبط باید پای کار باشند و بیش از گذشته با جدیت با متخلفان برخورد کنند. وی در پایان عنوان کرد : مردم با نخریدن و مقاومت در برابر کالای بدون قیمت، می توانند این تخلفات را به سامانه تلفنی۱۲۴ این سازمان و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.