اجراي محدوديت هاي ترافيكي ويژه اربعين حسيني (ع) در قم

سرپرست پليس راهور استان قم از اجراي محدوديت هاي ترافيکي ويژه اربعين حسيني (ع) در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری  رهپویان قم ، سرهنگ “حسن قیصری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به نزديکي اربعين حسيني(ع) و ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، اظهارداشت: هرساله […]

سرپرست پليس راهور استان قم از اجراي محدوديت هاي ترافيکي ويژه اربعين حسيني (ع) در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  رهپویان قم ، سرهنگ “حسن قیصری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به نزديکي اربعين حسيني(ع) و ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، اظهارداشت: هرساله علاوه بر اينكه در مساجد و تكايا، مراسم عزاداري برگزار مي شود، هيئت هاي عزاداري از نقاط مختلف شهر مقدس قم به طرف حرم مطهر كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران حركت مي کنند، همچنين از شهرهاي همجوار استان قم زائران کثيري به منظور زيارت حرم مطهر كريمه اهل بيت و بهره بردن از فضاي معنوي سوگواري اغلب در قالب هيئت هاي عزاداري وارد شهر قم مي شوند.

وی، با توجه به پياده روي زائران کريمه اهل بيت(ع) و مردم شريف استان قم از حرم مطهر به طرف مسجد مقدس جمکران همزمان با اربعين، از آمادگی کامل پلیس راهور استان در این ایام خبر داد.

سرپرست پليس راهور استان قم گفت: از قبل از نماز ظهر روز اربعین بیست و هفتم مهر ماه، به منظور تسهيل در امر عبور و مرور زائران و عزاداران، تدابير ويژه ترافيكي انجام می شود بنابراین مسیر حرم تا مسجد مقدس جمکران لاین رفت بسته شده و در صورت افزایش جمعیت مسیر برگشت نیز بسته خواهد شد.

/////////////////

افزایش ۱۴ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی قم همزمان با ایام اربعین

رئیس پلیس راه استان قم از افزایش ۱۴ درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی قم همزمان با ایام اربعین خبر داد.

سرهنگ “مختار پناهی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اينکه استان قم شاهراه مواصلاتي ۱۷ استان کشور است و تردد خودروها در این ایام (اربعین) نسبت به مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش داشته است، اظهارداشت: به دلیل افزایش حجم تردد در محورها، خودرو رانندگان متخلف ۷۲ ساعت به پارکينگ منتقل مي شود، هدف ما تامين امنيت ترافيکي در محورهاست .

رئیس پلیس راه استان قم از رانندگان خواست، هنگام بازگشت از سفر اربعین هر ۸ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت و در صورت خستگی و خواب آلودگی نیز حتماً در جای مناسب استراحت داشته باشند.

سرهنگ پناهی با بیان اینکه آزاد راه “قم-تهران” و محور”قم-سلفچگان” شلوغ ترين محور استان و‌ مجهز به دوربين هاي کنترل سرعت است، تصریح کرد: تخلفات حادثه ساز مشمول مرور زمان نشده و هر لحظه پليس مي تواند خودرو راننده متخلف را متوقف کند.

رئیس پلیس راه استان قم خاطرنشان کرد: کوچکترین غفلت در رانندگی حادثه ای تلخ را رقم خواهد زد، رانندگان حتی کمتر از ۲۰ کیلومتر مانده به مقصد در صورت خستگی و خواب آلودگی در جای مناسب استراحت داشته باشند.

سرهنگ قیصری در ادامه محدودیت های ترافیکی سطح شهر را نیز شامل تقاطع عمار ياسر-آذر به سمت سه راه بازار، پل حجتیه به سمت خیابان اراک میدان مطهری، ۴ راه غفاری به سمت ۳ راه خورشید و در صورت ضرورت خيابان باجک بعد از کوچه مخابرات به سمت چهار راه بازار، پل شهيد رجايي به سمت ميدان مطهري و دوربرگردان شهيد منتظري به سمت تقاطع حجتيه دانست.