- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

اثر حسن رفتار و کردار پلیس در جامعه برای همیشه باقی است

ایت الله علوی گرگانی در دیدار جانشین فرماندهی انتظامی استان با وی گفت: “عمل”چیزی است که خود از بین می رود ولی اثرش باقی می ماند، اثر حسن رفتار و کردار پلیس در جامعه نیز برای همیشه باقی است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،آیت ا… علوی گرگانی اظهار داشت: امیدوارم از عهده این مسئولیتی که به دست شماست به خوبی بیرون آیید دشمن در همه اوقات در صدد این است که تا بتواند امنیت را از جامعه ی ما بگیرد و همواره درفکر و برنامه‌ریزی برای برچیدن امنیت است.

وی افزود: بهترین راه برای موفقیت خود و  مایوس کردن دشمنان ارائه طرح های مناسب است، پلیس باید طرحی را بریزد که با اجرای آن امنیت تامین شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر در شب چهارشنبه سوری امنیت برقرار نباشد مانند این است که در کل سال امنیت نبوده و زحمات یک ساله شما به هدر رفته است، بنابراین نیروی انتظامی باید با برنامه ریزی و طرح مناسب جامعه را کنترل و دست خیانتکاران را ببندد و این امری ارزشمند است.

استاد حوزه ی علمیه قم تاکید کرد: تمام اعمال ما در پیشگاه مقدس حضرت حق ظاهر و مشخص است  و آن روزی است که همه مردم برای جواب گویی در محضر خداوند حاضر می شوند، پلیس بحمدلله حق خود را ادا و امنیت را حفظ کرده است،   علاوه بر این که خداوند به شما جزا و پاداش می‌دهد، دعای مردم نیز در حق شما در پیش خدا اجر فراوانی دارد .

وی افزود: روایت داریم “عمل”چیزی است که خود از بین می رود ولی اثرش باقی می ماند، اثر حسن رفتار و کردار پلیس در جامعه نیز برای همیشه باقی است.

علوی گرگانی تاکید کرد: من از شما مسئولان انتظار دارم که مصامحه کاری نکنید ولی به گونه ای عمل شود که هم امنیت تامین شود و هم مردم راضی باشند، در واقع امنیت را با آرامش تامین کنید.

//////////////////////////////////

تلاش پلیس قم براین بوده تا اقداماتش در تراز شهر مقدس قم باشد

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: همه تلاش پلیس قم براین بوده تا اقداماتش در تراز شهر مقدس قم باشد.

سرهنگ “صیاد درویشی” اظهار داشت: پلیس قم در بخش های مختلف به ویژه در حوزه سرقت که بیشترین دغدغه مردم است ،تلاش فراوانی کرده و توانسته علیرغم وجود شرایط خاص، در خصوص کشفیات اموال مردم نسبت به سال گذشته ۱۸درصد و دستگیری سارقان نیز ۲۱ درصد افزایش را در کارنامه عملکرد خود ثبت کند.

وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز حدود ۶ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون کشف شده که بخش عمده ای از کشفیات مربوط به استان های همجوار است که در مسیر ها و محور های مواصلاتی استان قم تردد داشته اند،

همچنین در حدود ۱۱۰ کیلو  انواع مواد مخدر نیز در داخل خود شهر قم از خرده‌فروشان کشف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: در حوزه مقابله با اراذل و اوباش نیز تلاش‌های پلیس استان باعث شده که دستگیری این افراد شرور ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در بخش اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بحث اقتصاد مقاومتی ، تعداد پرونده های تشکیل شده حدود ۱۶ درصد و تعداد قاچاقچیانی که دستگیر شده اند ۳۶ درصد و ارزش ریالی کشفیات حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ درویشی تاکید کرد: مسئله ای که در روزهای آخر سال با آن مواجه هستیم چهارشنبه‌سوری است ،یک سری تلاش می‌کنند موج سواری کنند از جمله دشمنان به شدت تلاش می‌کنند از طریق فضای مجازی حوادث ۱۱ دی را تکرار کنند،ما اقدامات جدی‌تری انجام داده ایم ، نگاه ما به عنوان پلیس انقلابی دیدگاه پیشگیرانه است .

وی خاطر نشان ساخت: پلیس قم در بحث آگاه‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان از طریق مدارس و صنوفی که به نوعی مواد مشتعل زا را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دادند، یکسری کارهای پیشگیرانه انجام داده و رسانه های گروهی نیز کمک شایانی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: تلاش می کنیم به عنوان سرباز ولایت ،امنیت قابل قبول را برای شهروندان فراهم کنیم و اقدامات ما در تراز شهر مقدس قم باشد ،خطوط قرمز پلیس تعرض به امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه است .