آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم بانوی کرامت برگزار شد

آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استان قم برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) صبح امروز به مناسبت هفته دولت […]

آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استان قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) صبح امروز به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌ها و نهادها و همچنین مسئولان ارشد استانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام جمعه قم و همچنین سید مهدی صادقی استاندار قم در این مراسم به ایراد سخن و حسن مالکی‌نژاد از مداحان اهل‌بیت(ع) نیز به مدیحه‌سرایی در وصف بانوی کرامت پرداختند.
لازم به ذکر است، بعد از برگزاری آیین خطبه‌خوانی، گل‌های ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با حضور شرکت‌کنندگان این مراسم، مسئولان و خادمان حرم مطهر تعویض شد.
////////
آیت‌الله سعیدی:
مؤمنان باید زمینه‌ساز تحقق دولت کریمه باشند
تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه مؤمنان و افراد متدین باید زمینه‌ساز تحقق دولت کریمه باشند، گفت: تحقق این دولت با عمل به آرمان‌ها شکل می‌گیرد به همین علت هر یک از مؤمنان باید نمونه‌ای از این دولت را در زندگی خود شکل دهند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار کرد: این هفته فرصتی برای دولتمردان و خدمت‌گزاران به نظام اسلامی است تا بتوانند خدمات و دستاوردهای خود را به مردم معرفی کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس روایات مختلف جامعه اسلامی باید با محوریت دولت کریمه، رسیدن به اهداف الهی را دنبال کند، تصریح کرد: دولت کریمه دارای ویژگی‌های مشخصی است که یکی از آن ها عزت‌آفرینی برای مسلمانان است.
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مبارزه با نفاق و کاهش بدی‌ها را از دیگر ویژگی‌های دولت کریمه برشمرد و عنوان کرد: ما شوق وصال و رسیدن به دولت کریمه را داریم تا بتوانیم با تشکیل آن نظر امام عصر(عج) را جلب کرده و برای تحقق ظهور زمینه‌سازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مؤمنان و افراد متدین باید زمینه‌ساز تحقق دولت کریمه باشند، مطرح کرد: تحقق این دولت با عمل به آرمان‌ها شکل می‌گیرد به همین علت هر یک از مؤمنان باید نمونه‌ای از این دولت را در زندگی خود شکل دهند.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه همگان باید برای تحقق ظهور به صورت مستمر تلاش کنند، اضافه کرد: این موضوع که باید بنشینم تا امام زمان(عج) با گسترش ظلم و گناه ظهور کنند، تفکر اشتباهی است که جامعه را به تباهی می‌کشاند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی علیه‌السلام هرگز مردم اصلاح نمی‌شوند مگر آنکه صلاح و درستی در کار و رفتار دولت‌مردان باشد؛ برای اصلاح یک جامعه باید از بالاترها شروع کرد چراکه اگر دولت‌مردان در مسیر حق حرکت کنند مردم نیز این مسیر را دنبال خواهند کرد.