آیت الله علوی گرگانی:امروز ما امانت دار خونهای پاک شهدا هستیم

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید گفت: شهدا خون خویش را فدای دین اسلام کردند و امروز ما امانت دار خونهای پاک شهدا هستیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این مرجع عالیقدر در دیدار با اعضای شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در آستانه روز بزرگداشت […]

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید گفت: شهدا خون خویش را فدای دین اسلام کردند و امروز ما امانت دار خونهای پاک شهدا هستیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این مرجع عالیقدر در دیدار با اعضای شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، افزود: شهدا جان خود را برای دفاع از دین خدا و ارزشها فدا کردند و بالاتر از این ارزشی نیست،‌ و مسئولیت ها در قبال این خونها سنگین است.
آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: شهدا با خدا معامله کردند و ا زدلبستگی ها گذشتند و جان خویش را تقدیم کردند و خداوند در مقابل این جانفشانی مقام والایی برای شهدا قرار داده است.
وی تاکید کرد: به واسطه این جایگاه رفیع شهدا جایگاه رفیعی در دنیا نیز دارند و هر کس به ایشان منتسب هست نزد مردم دارای احترام خاص است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: بعد از شهدا مسئولیت ها سنگین تر است،‌دفاع از ارزشهایی که شهدا بخاطرش جانشان را فدا کردند دفاع از اسلام بر دوش همه است، اما متاسفانه برخی مسئولان در این عرصه کوتاهی می کنند.
آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: باید در عملکرد ها همه جوانب را سنجید،‌ در نظام اسلامی که ثمره خون شهدا است،‌ مسئولان در قبال اعمالشان باید به شهدا پاسخگو باشند.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ضمن ابلاغ سلام ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران و گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا گفت: امروز مفتخریم خدمت گذار ۶۰۰۰شهید،‌ قریب ۱۲هزار جانباز و آزاده در استان قم هستیم .
سردار سید جواد هاشمی افزود: اقدام در راستای تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دو وظیفه اصلی بنیاد شهید است، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از سوی بنیاد و با جلب مشارکت خانواده های ایثارگر و مشارکتهای مردمی از جمله برگزاری یادواره ها و اجرای برنامه های مذهبی در حسینیه های شهدا د رراستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می شود.
در پایان این دیدار نسخه ای از وصیت نامه شهدای استان قم توسط مدیرکل بنیاد استان به حضرت آیت الله علوی گرگانی تقدیم گردید.