- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

آنجا که مهربانی باعشق تقدیم می شود تا لبخندی برلبان بنشیند

تعدادی از جوانان خیر ونوع دوست با حضور در خانه سالمندان فاطمیه،با بردن شور ونشاط درمیان آنان،شادی های خود را با آنان تقسیم نمودند.

با هماهنگی استاد محمد رضا لاری پور واستادمجتبی شیخ علی ،قرار شد با عده ای جوان پرشور وپر امید ،باحضور در یکی از خانه های سالمندان ،ضمن بازدید از این عزیزان که زمانی برای خود جوانی پر از نشاط وامید بودند،نشاط وامید را به میان این عزیزان تقدیم نماییم .گرچه بنده به عنوان سیاهی لشکر رفتم وهیچ کار مثبتی برای این عزیزان انجام ندادم،اما درمعیت این عزیزان بودن یک درسی بزرگ از نوع دوستی به من داد وهم موجب تجدید روحیه ما وآنان شد.

تزریق شادی از طریق این جوانان پرشور وسرشار از نشاط وامید ،یک دوپینگ روحی خوبی بود که برای این سالمندان عزیز لازم بود.چون شاد بودند باعث تجدید نشاط وروحیه آدمی می شود وآدمهای شاد هم به خود وهم به دیگران روحیه وسلامتی تزریق میکنند.

وارد خانه سالمندان فاطمیه می شویم ،استاد لاری پور واستاد شیخ علی به همراه ما از پله های این خانه بالا می روند.همهمه زیادی در جمع حاضرین است.هرکدام از حاضرین سعی میکنند به نوعی یک کاری برای این عزیزان انجام دهند،خانمی شیرینی توزیع میکند،یکی دیگر میوه،عده ای از جوانان پرشور ونشاط وهنرمند درحال نصب ادوات موسیقی خود هستند تا شور ونشاط را به این سالمندان عزیز ارزانی کنند.

اینجا از منیت ها خبری نیست.اینجا عشق وایثار موج میزند.همه آمده اند تا ما شده وبا کار خود ،لبخندی برلبان این سالمندان بنشانند.

پیامبر صلی الله علیه و اله می‌فرمایند: وجود پیران سالخورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمت‌های الهی بر شماست.

با استادمجتبی شیخ علی مدیرگروه حامیان سالمندان تنها قم همکلام میشم واز وی راجع این برنامه می پرسم وی می گوید:

در مهرماه سال ۱۳۹۶ جمعی از انسانهای باصفا، در کنار یکدیگر در شهرهای مختلف ایران، تصمیم گرفتند اقدام شایسته و زیبایی انجام بدهند. تصمیم براین اساس بود که اول هر ماه، بصورت گروهی به خانه سالمندان شهر سر زده شود و از سالمندان عزیز شهرمون دلجویی بعمل بیاید و تلاش شود غم تنهایی آنها را کاهش یابد.

خداوند به ما هم لطف فرمود و ما را لایق دانست تا بتوانیم همراه این انسان های شریف و در کنار اکثر شهرهای ایران، در استان قم هم این اقدام را اجرایی کنیم و با عنوان گروه حامیان سالمندان، از اول آبان ماه بازدید از خانه سالمندان را شروع کردیم..
در این مسیر به لطف دوستانی همچون جناب مهندس لاری پور، در استان قم، به سرعت افراد مختلفی جذب این گروه شدند و در همان ماه اول، با توجه به اطلاع رسانی کمی که انجام شد، تعداد قابل توجهی برای بازدید از سالمندان اعلام حضور کردند.
اولین و دومین بازدید را از خانه سالمندان بقیه الله داشتیم و آنجا با پدربزرگ هایی هم صحبت شدیم که بودن با آنها به انسان آرامش و روحیه میداد.
سومین دیدار را برای خانه سالمندان فاطمیه استان قم برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم بعد از ملاقات پدربزرگ ها در آسایشگاه بقیه الله، سری هم به مادربزرگ های مهربان بزنیم، دیداری که روز جمعه ۱ دی ماه انجام شد.
در این دیدارها، نکته های مختلفی است که تا از نزدیک در این فضا حضور نداشته باشیم، درک آنها سخت است.
زمانی که با این عزیزان هم صحبت میشویم، بیشتر از هر چیزی، نیازمند هم صحبت هستند، نیازمند فردی هستند تا در کنار آنها بنشیند و به حرفهای آنها گوش کند، نیازمند لبخندهای مهربان من و شما هستند.
در انتها قدردان مردمی هستیم که بدون چشم داشتی و با تمام تلاش خودشان، سعی میکنند دل سالمندان عزیز شهرمان را بدست آورند و هر کدامشان به هر طریقی تلاش میکند، از غم این عزیزان کم کند.
امیدواریم این حرکت زیبا کشوری، پایدار بماند و بتوانیم با نفرات بیشتری، اول هر ماه شمسی، به دیدار سالمندان تنها در سراسر ایران زمین برویم.

وی می گوید:این کار امسال و از اول آبان شروع شد .فعلا ۳ تا بازدید داشتیم که اول هر ما بوده.

اسم گروه ، حامیان سالمندان تنهاست
این کار و این گروه در اول آبان ۱۳۹۶ شروع شد
در ۱۸ شهر کشور این کار بصورت خودجوش در روز یکم ماه، انجام میشه
در قم، گروه حدود ۲۰۰ نفر هست که معمولا برای بازدیدها ۲۰ الی ۳۰ نفر حضور فعال دارند.
تا به الان ۳ بازدید داشتیم که ۲ تا از خانه سالمندان بقیه الله بوده و یکی از خانه سالمندان فاطمیه.
هدف دلجویی و بازدید از سالمندانی است که در آسایشگاه ها هستند.

صدای موزیک شاد ،مجال شنیدن صحبت های بیش از این را به من نمیدهد.یک از مادران سالمند به من می گوید مادر جان بیا کنار تختم بایست تا من شادی این جوانان را بهتر ببینم ،ماهم دل داریم مادرجان!

کم کم به لحظات ملکوتی اذان مغرب نزدیک می شویم ومن از استادلاری پور خدا حافظی میکنم  تابه دیدار معبود بروم.

باخود زمزمه میکنم،آمدیم به دیگران انرژی بدیم،خودمان سرشار از انرژی وروحیه شدیم.

گزارش ازحسین کبابی : پایگاه خبری رهپویان قم،عکس از عاطفه فرخی