- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

آمران به معروف و ناهیان از منکربازوان پلیس

جانشین فرماندهی انتظامی استان بر همگامي و همکاري آمران به معروف و ناهیان از منکر و پليس در ارتقاء امنیت فرهنگی و اجتماعی استان تاکيد کرد وعنوان کرد:ارتقاء امنیت فرهنگی و اجتماعی در گرو همراهي آمران به معروف و ناهیان از منکر و پلیس.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ”صياد درويشي”طي سخناني در جمع فعالان اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ضمن تاکيد بر ضرورت استمرار همکاری و همگامی این ستاد و پلیس در ارتقاء امنیت فرهنگی و اجتماعی، اين مهم را از مولفه ها و شاخص های مقابله با ناهنجاری ها و کج روی ها به منظور ایجاد فضای امن و آرام و محیطی در شان مردم شریف قم دانست.

وي رویکرد کلی نگر و سیستماتيک را در زمینه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر بسترساز کاهش رفتارهای انحرافی و مجرمانه در جامعه برشمرد و افزود: امروز پلیس باید با پدیده های مجرمانه در مصادیق مختلف در فضای عینی و مجازی برخورد و مقابله کند در حالي که در پديده هاي مجرمانه شکل عيني آن بر همگان آشکار شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تاکيد کرد: اگر این فریضه الهی به شکل مستمر انجام و توسعه پیدا کند قبل از اینکه رفتارهای مجرمانه در جامعه شکل بگیرد، بسترها و عوامل آن ضعیف و از بین خواهد رفت.

سرهنگ درويشي افزود: امروز جوامع بشری شکل جدیدی از رویکرد پلیس به عنوان پلیس جامعه محور و اجتماع محور را دنبال می کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم پلیس ایران را در طراز یک پلیس اسلامی دانست که تمام اقدامات و برنامه های تامین امنیت عمومی، را با رویکرد پلیس جامعه محور دنبال کرده و می توان آمران به معروف و ناهیان از منکر را به عنوان ظرفیتي بزرگ برای اعتلای ارزش های حاکم در جامعه و کمک به تحقق آرمان های سازمانی پلیس و کاهش ناهنجاری ها و جرایم اجتماعی برشمرد.