آغاز ثبت نام تسهیلات بازساری و نوسازی بنگاههای صنفی تولیدی

مهندس سیجانی از آغاز ثبت نام تسهیلات بازسازی و نوسازی بنگاههای صنفی تولیدی  در استان قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم،رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاههای خرد،کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از […]

مهندس سیجانی از آغاز ثبت نام تسهیلات بازسازی و نوسازی بنگاههای صنفی تولیدی  در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم،رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاههای خرد،کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه اصناف تولیدی فعالیت می کنند، اظهار داشت: اولویت اصلی پرداخت این تسهیلات بنگاههای صنفی تولیدی است که توان شبکه سازی و خوشه سازی داشته باشند و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و داشتن بازار مشکلی که مانع راه اندازی ویا افزایش تولید باشد نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به نوسازی و بازسازی باشند.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت با اشاره به شرایط اخذ این تسهیلات خاطرنشان کرد: داشتن پروانه کسب، داشتن سهم بازار، دارا بودن حداقل دو نفر شاغل و همچنین داشتن توان نوسازی، بهسازی واحد تولیدی حداکثر تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ را از شرایط دریافت این تسهیلات برشمرد.

وی پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی ویژه بنگاههای صنفی تولیدی رامهم ارزیابی کرد و افزود: این تسهیلات طبق بند ۳/۱ ارتقای توان تولید ملی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با تاکید بر کد آیسیک واحدهایی که مشمول این تسهیلات می شوند گفت: ۱۰۰ کد آیسیک از جمله شیرینی پزی، عکاسی، جواهرسازی و… می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند که لیست کامل آن در وبگاه سازمان به نشانی www.qom.mimt.ir  و کانال سازمان در شبکه اجتماعی به آدرس @smtqom قرار داده شده است.

محمود سیجانی با بیان فرآیند دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی بنگاههای صنفی و تولیدی تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای ثبت درخواست خود از طریق سامانه اصناف به نشانی www.iranianasnaf.ir اقدام نمایند.

وی در پایان با توجه به محدودیت زمانی بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات در ایام پایانی سال مالی خواستار همکاری مناسب و تسریع در انجام مکاتبات اداری دستگاههای دولتی و بانکها شدند.