- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

آغازعملیات اجرایی ساخت شبستان امام علی(ع) درحرم حضرت معصومه(س)

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه اکنون آزمایشات خاک و ژئوفیزیک مورد نیاز در شبستان امام علی علیه‌السلام درحال انجام است، عنوان کرد: در شبستان امام علی علیه‌السلام به سازه‌های هنری و معماری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، هادی محمودنژاد پیش از ظهر امروز در آیین اذن آغاز عملیات اجرایی شبستان امام علی علیه‌‌السلام که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه حرم مطهر بانوی کرامت در دوره‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها در صحن امام هادی علیه‌السلام در سال‌های اخیر به شیوه مطلوب دنبال شده است و اکنون مراحل پایانی این پروژه درحال تکمیل شدن است و طی ماه‌های آینده فضایی به مساحت هزار متر مربع در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه سیل مشتاقان به آستان‌های ائمه اطهار(ع) درحال افزایش است و بر اساس آخرین آمار سالیانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به شهر مقدس قم مشرف می‌شوند؛ در آیین ها و برنامه‌های مختلف مناسبتی آستان مقدس شاهد کمبود فضا هستیم به همین علت در راستای پیگیری دستور تولیت آستان مقدس، مطالعات اولیه شبستان در عرصه‌ای به مساحت پنج هزار متر مربع و نیازمندی‌های آن انجام شده است و به دنبال اجرای این پروژه هستیم.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه اکنون آزمایشات خاک و ژئوفیزیک مورد نیاز در شبستان امام علی علیه‌السلام درحال انجام است، عنوان کرد: تلاش بر این است تا در شبستان امام علی علیه‌السلام به سازه‌های هنری و معماری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
//////////
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد:
نزدیکی به ضریح مطهر بانوی کرامت از ویژگی‌های شبستان امام علی(ع) است
مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌یبت(س) در امور روحانیت گفت: نزدیکی شبستان امام علی علیه السلام به ضریح حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یکی از عوامل انگیزه‌آفرین است که جلب نظر زائران و خیرین را به دنبال خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین اذن آغاز عملیات اجرایی شبستان امام علی علیه‌السلام که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه طی این سال‌ها پروژه‌های عمرانی بزرگی در حرم مطهر بانوی کرامت رقم زده شده است، اظهار کرد: امیدواریم شبستان امام علی علیه‌السلام نیز مدال افتخاری و باقیات الصالحاتی برای دست‌اندرکاران شود.

وی اضافه کرد: نزدیکی شبستان امام علی علیه السلام به ضریح حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یکی از عوامل انگیزه‌آفرین است که جلب نظر زائران و خیرین را به دنبال خواهد شد.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌یبت(س) خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع ایجاد سرداب در اطراف ضریح مطهر، جلوگیری از تبلیغات سوء یکی از مباحثی است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد تا در روند کار با مشکلاتی از جمله شبهه‌اندازی افراد ناآگاه روبرو نشویم.

وی با تاکید بر اینکه کار شبستان امام علی علیه‌السلام با عنایت ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم در این مسیر بتوانیم از ظرفیت خیرین نیکوکار که به دنبال توسعه معارف فاطمی هستند نیز به شیوه مطلوب استفاده کنیم.