آستان حضرت معصومه(س) به مدرسه‌داری ورود کند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظار مراجع تقلید و رهبری این است که آموزش و پرورش، تربیت را محور فعالیت‌های خود قرار دهد و تربیت اسلامی بدون مشارکت حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ملکی صبح امروز در […]

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظار مراجع تقلید و رهبری این است که آموزش و پرورش، تربیت را محور فعالیت‌های خود قرار دهد و تربیت اسلامی بدون مشارکت حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ملکی صبح امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه امسال سال تحصیلی جدید را با ۱۴ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون کارمند فرهنگی آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی خانواده بزرگ آموزش و پرورش دارای یک جمعیت ۴۰ میلیونی است که سرنوشت آینده نظام اسلامی توسط این جمعیت رقم زده می‌شود.

وی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم از کارهای خود در عرصه تعلیم و تربیت سخن به‌میان بیاوریم که آمار طلاق و اعتیاد جامعه کاهش یابد، خروجی‌های فعالیت‌های انجام شده را باید در صحنه‌های عملیاتی جامعه مشاهده کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی آموزش و پرورش کنونی کشور ساخته و پرداخته فکر ما نیست، مطرح کرد: انتظار مراجع تقلید و رهبری این است که آموزش و پرورش، تربیت را محور فعالیت‌های خود قرار دهد و تربیت اسلامی بدون مشارکت حوزه‌های علمیه محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام  ملکی خاطرنشان کرد: بستر برای ایفای رسالت حوزویان در آموزش و پرورش فراهم شده و ترکیب کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با ریاست نماینده ولی‌فقیه و حضور نمایندگان دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط بسیار مطلوب است و می‌تواند منجر به تحقق نتایج شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش باید از مباحث تشریفاتی خارج شود، گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز در صورت تمایل می‌تواند همانند آستان قدس رضوی در عرصه مدرسه‌داری و تعلیم و تربیت ورود گسترده‌تری داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه بخشی از خرید خدمات آموزشی با مشارکت حوزه‌های علمیه انجام می‌شود، مطرح کرد: ظرفیت استفاده از فعالیت تبلیغی سه هزار روحانی در مدارس پیش‌بینی شده و تدوین آیین‌نامه جدید همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش روز گذشته به پایان رسیده است.