آخرین وضعیت شهربازی ۷۲ تن قم/مشکل معارض حل‌ شد

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی بزرگ ۷۲ تن، اظهار داشت: مشکل معارض حل‌شده و می بابست هرچه سریع‌تر نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تجهیز این شهربازی اقدام گردد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حسن طلایی با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی ۷۲ تن شهر قم، اظهار داشت:  […]

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی بزرگ ۷۲ تن، اظهار داشت: مشکل معارض حل‌شده و می بابست هرچه سریع‌تر نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تجهیز این شهربازی اقدام گردد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حسن طلایی با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی ۷۲ تن شهر قم، اظهار داشت:  مشکل معارض حل شده است و موقعیت جغرافیایی شهربازی ۷۲ تن می‌تواند به‌خوبی مناطق دو، شش و سه شهر قم را با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر که مطابق جمعیت یک شهر بوده را پوشش دهد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اهمیت توجه به زیرساخت‌های تفریحی شهر قم، افزود: با وجود جمعیت جوان و حضور فراوان گردشگر در شهر قم نیاز به راه‌اندازی مراکز تفریحی، گردشگری را در کنار مراکز مذهبی و زیارتی در راستای ماندگاری بیشتر گردشگران بیش‌ از پیش می‌طلبد، ولی متأسفانه در این چندساله شاهد تعطیلی شهربازی سالاریه و ۷۲ تن بوده‌ایم.

طلایی تأکید کرد: وجود مراکز تفریحی و با نشاط در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اثرگذار است و شهربازی ۷۲ تن در قم به هر دلیلی که متوقف‌ شده باید مشکلات آن هر چه سریع‌تر مرتفع و شهرداری با جذب سرمایه‌گذار نسبت به نصب دستگاه‌ها و تجهیزات جدید در این شهربازی مهم اقدام کند.

وی افزود: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مأموریت جاری و ساری شهرداری‌ها ساماندهی صنوف مزاحم بوده که در این راستا شهرک صنوف با مساحت ۱۳۰ هکتاری در کیلومتر پنج جاده قدیم قم- تهران احداث‌شده است، در این شهرک، سایت آهن‌فروشان به مساحت ۲۵۰ هزار مترمربع، سایتی با مساحت ۱۹۴ هزار مترمربع به صنف درب و پنجره سازان اختصاص‌یافته و قطعاتی با کاربری خدمات عمومی در مساحت‌های ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ مترمربعی برای خدمات عمومی مشاغل مختلف در نظر گرفته‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در حال حاضر از این سه سایت، زیرساخت‌های فاز آهن‌فروشان آماده‌شده و شهرک صنوف آمادگی پذیرایی از صاحبان این مشاغل را دارد، این صنف به این شهرک انتقال پیدا می‌کند و بقیه مشاغل مزاحم شهر قم باید به‌مرورزمان ساماندهی شوند.

طلایی با تأکید بر تسریع در روند ساماندهی هر چه سریع‌تر صنوف مزاحم سطح شهر از سوی شهرداری، گفت: شهرداری قم باید با ارتباطی که با اتحادیه‌ها و ذی‌نفعان فعال در این حوزه دارد روند ساماندهی را تسریع کند، هسته مرکزی شهر محل عبور و مرور زائران کریمه اهل‌بیت(س) بوده و باید این منطقه از نظر بصری نمود بهتری پیدا کند.