- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

آخرین مهلت ارسال آثاربه جشنواره هفته قرآن و عترت قم٣٠ بهمن ماه است

مهندس حسینی کاشانی در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران موسسات قرآن و عترت استان قم: موسسه های قرآنی با همکاری و همفکری، از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مهندس سیدموسی حسینی کاشانی در نخستین جلسه هم اندیشی مدیران موسسات قرآن و عترت استان قم در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی  هنری شهید سیدمرتضی آوینی، با تاکید بر اینکه باید از انجام کارهای موازی پرهیز کرد، افزود: مجموعه های قرآنی با همکاری و همفکری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر، کارهای بر زمین مانده را می توانند انجام دهند تا ان شاءالله در آینده اقدام های ارزنده تری رقم زده شود.

وی تاکید کرد: ضروری است که موسسه های قرآنی از فعالیت ها و برنامه های همدیگر اطلاع داشته باشند و از تجربه های یکدیگر بهره ببرند و به جای شروع کردن هر کاری از مرحله صفر، ادامه دهنده راه دیگران باشند.

ایشان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی برنامه های قرآنی در سطح استان اظهار کرد: باید تلاش و کوشش کنیم تا افراد جدیدتر و بیشتری را زیر پوشش فعالیت های قرآنی و معارف اسلامی بگیریم.

مهندس حسینی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت استان قم که از دوازدهم تا هجدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، گفت: برگزاری این هفته، ظرفیت جدید و یک بستر تبلیغاتی بهتری را برای فعالان قرآنی فراهم می سازد تا با استفاده از آن بتوانند فعالیت ها و برنامه های خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید بر هم اندیشی و تبادل تجربه ها، نظرها و دیدگاه ها میان موسسه های قرآنی و تداوم برگزاری چنین نشست هایی اضافه کرد: از قم انتظار انجام برنامه های جدید می رود و برای رساندن پیام قرآن می توان از ابزار هنر نیز در رشته های گوناگون هنری استفاده کرد و لازم است که موسسه های قرآنی استان قم در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه قم می تواند در امور قرآنی نیز الگو در سطح کشور باشد، خاطرنشان کرد: امور قرآنی از دغدغه ها و علاقه مندی های شخصی اینجانب است و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شفیعی مشاور امور قرآنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب الله عزیزی رئیس هیات مدیره اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان قم و علی رضازاده عضو هیات مدیره و مدیر کارگروه قرآنی اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان قم نیز حضور داشتند.

در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره هفته قرآن و عترت استان قم تا ٣٠ بهمن ماه جاری است، علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی اینترنتی https://qom.farhang.gov.ir  مراجعه و یا با دفتر قرآن و عترت اداره کل به شماره تماس ٣٢١١٤٢٢٠ با پیش شماره ٠٢٥ تماس حاصل نمایند.