گسترش صحن‌ های معنوی حرم مطهر در عراق

موکب حکیمیون که اهل بغداد هستند به مدیریت علی ضیا، توقفگاه دیگر سفیران کریمه است، وقتی علی ضیا پرچم متبرک ضریح حضرت معصومه سلام‌الله علیها را می‌بیند، نمی‌تواند خودش را کنترل کند و اشک است که پی‌درپی از چشمانش جاری می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، […]

موکب حکیمیون که اهل بغداد هستند به مدیریت علی ضیا، توقفگاه دیگر سفیران کریمه است، وقتی علی ضیا پرچم متبرک ضریح حضرت معصومه سلام‌الله علیها را می‌بیند، نمی‌تواند خودش را کنترل کند و اشک است که پی‌درپی از چشمانش جاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، این روزها خدمات موکب بانوی کرامت به اوج رسیده و از موکب فراتر رفته است، سفیران کریمه به اتفاق یک روحانی و دو خادم دیگر، عازم موکب‌های عراقی هستند.

طرح فرهنگی «سفیران کریمه» یکی از همان فعالیت‌های فرهنگی‌ای است که تاثیر شگرفی روی مردم و موکب‌داران عراقی دارد. دو گروه طی سه روز، بهمراه بسته‌های فرهنگی و پرچم متبرک حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها، روزانه میانگین در میان ۲۵ موکب عراقی حضور یافته و ضمن عرض سلام و خداقوت تولیت آستان بانوی کرامت به ایشان و دعوت از ایشان برای حضور در موکب و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، هدایا پیش‌بینی‌شده را به ایشان تقدیم کرده‌اند.

دود اسپند از میان جمعیت بالا می‌رود و خادمان آستان کریمه اهل‌بیت(س) از زیر قرآنی که مدیر موکب برای شان گرفته است رد می‌شوند. مردم به استقبال پرچم متبرک ضریح حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌شتابند و در پاسخ به چاووش‌خوانی خدام صلوات می‌فرستند.

حالا کاروان‌ها که هرکدام متشکل از یک روحانی و دو خادم دیگر است، به همراه پرچم‌ها و نبات‌های تبرکی آستان، عازم صدها عمود آن طرف تر می‌شوند. اولین موکب موکبی ست در عمود ۱۲۰۰.

حاجی سامی و ۱۴ نفر دیگر از اهالی بصره دور هم جمع شده‌اند و برای سال دهم موکب امام محمد جواد علیه‌السلام را برپا کرده‌اند و به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمات می‌دهند.

چند عمود آن طرف‌تر صحنه زیبایی به چشم می‌خورد. موکبی که در ورودی آن تعداد زیادی از تصاویر شهدای عراقی نصب شده است که در کنار تصاویری از جنایات داعش و وهابیت به نمایش گذاشته شده است. مسئول این موکب که جوانی‌ست اهل بغداد، تعداد زیادی از ایتام و فرزندان شهدای مقاومت عراق را تحت سرپرستی دارد.

جایی نزدیک به عمود ۱۱۹۶، موکب انصارالمهدی(عج) قرار گرفته است. سر در موکب پرچم عراق و لبنان در کنار هم نصب شده است. بیش از ۱۵۰ خادم عراقی و لبنانی در این موکب مشغول خدمت‌رسانی هستند.

موکب حکیمیون که اهل بغداد هستند به مدیریت علی ضیا، توقفگاه دیگر سفیران کریمه است، وقتی علی ضیا پرچم متبرک ضریح حضرت معصومه سلام‌الله علیها را می‌بیند، نمی‌تواند خودش را کنترل کند و اشک است که پی‌درپی از چشمانش جاری می‌شود.

خادمان آستان کریمه اهل‌بیت(س) که با لباس، حمایل و کلاه خادمی مشغول تردد در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند، در مسیر حرکت مورد توجه بسیاری از موکب‌داران و زائرین هستند. موکب‌داران ایرانی نیز از حضور خادمان حضرت معصومه سلام‌الله علیها در موکب‌شان بی‌اندازه خوشحال می‌شوند.

مسئول موکب امیرالمومین علیه‌السلام خمینی شهر زمان خداحافظی می‌گوید ما رزق موکب‌مان را از حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌گیریم و می‌زند زیر گریه.

بیستمین و آخرین موکب، موکب پاکستانی‌هاست. مدیرشان می‌گوید بخش‌هایی مثل اسکان، غذا، حمام و دستشویی، ماساژ، درمانی و دندانپزشکی را در موکب‌شان دارند که هر کدام‌شان از جایی آمده‌اند و برای مثال دندانپزشکان از لندن خودشان را به موکب رسانده‌اند.

محسن شماره‌اش را به خادمان داد و به آن‌ها قول داد در نخستین فرصت میهمان موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها شود.

این کاروان‌ها علاوه بر حضور در مواکب مستقر در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، در مسیر پیاده‌روی حله و کاظمین به سمت کربلا نیز حضور یافته و از خدمات خادمان مواکب به زائران امام حسین علیه‌‌السلام به ویژه زائران ایرانی تجلیل کردند.