نشست کتابخوان ویژه بانوان کتابدار کتابخانه های عمومی در قم برگزار شد

نشست کتابخوان ویژه بانوان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با معرفی ۶ کتاب مختلف و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،نشست کتابخوان ویژه بانوان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با همکاری مؤسسه «کتاب خوب» و بنیاد حفظ آثار […]

نشست کتابخوان ویژه بانوان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با معرفی ۶ کتاب مختلف و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،نشست کتابخوان ویژه بانوان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با همکاری مؤسسه «کتاب خوب» و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی در سالن همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد.

مسعوده سادات قوامینی از کارشناس آمار و پژوهش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در معرفی کتاب «یوما» نوشته مریم راهی از انتشارات نیستان طی سخنانی با بیان اینکه این کتاب در سال ۱۳۹۴ با دو هزار و ۲۰۰ نسخه منتشر شده است، اظهار کرد: اثر «یوما» به معنای مادر در دسته ادبیات و رمان دینی قرار می‌گیرد و مخاطبان را با هر نوع سلیقه‌ای به خود جذب می‌کند چراکه بستر اصلی این رمان بیان فراز‌هایی از زندگی حضرت خدیجه(س) و ساعات منتهی به تولد حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه کتاب «یوما» برگرفته از روایتی عاشقانه و عفیفانه است، اضافه کرد: در این کتاب روایات و داستان‌های آموزنده بسیاری قرار دارد که خواننده را به شیوه مطلوبی به سمت خود جذب می‌کند.

همچنین، ندا کلهرنژاد کتابدار کتابخانه شهدای قم با اشاره به اینکه کتاب «مشرکی در خانواده پیامبر» با قلم حسن محدثی و کمک بیژن عبدالکریمی نوشته و توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است، عنوان کرد: این کتاب داستان واقعی رابطه عاشقانه میان ابوالعاص بن ربیع و زینب، دختر پیامبر را به تصویر می کشد. زینب جزء نخستین کسانی بود که اسلام آورد؛ ولی ابوالعاص، داماد پیامبر، برای سالیان سال ایمان نیاورد، مشرک باقی ماند.

وی با بیان اینکه متن‌های عاشقانه در کتاب «مشرکی در خانواده پیامبر» مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: نویسنده به شیوه مطلوب توانسته در این کتاب شرایط ابوالعاص را برای مخاطبان تشریح کند.

رقیه حیدری کارشناس فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در معرفی کتاب «راز درخت کاج» طی سخنانی اظهار کرد: این کتاب توسط رام‌هرمزی نوشته و به همت نشر شاهد در سال ۱۳۸۸ به چاپ نخست رسیده اما در آن سال همانند صاحب خاطره بسیار مظلوم مانده تا اینکه در سال ۹۷ به چاپ دوازدهم رسیده است.

وی اضافه کرد: این کتاب شامل ۹ فصل است که از بدو تولد تا شهادت زینب کمایی را به تصویر می‌کشد و مادر شهیده زینب کمایی با بیان خاطرات خود پرده از جنایات منافین برمی دارد.

فردوس نادعلی زاده مسئول کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) نیز کتاب «سه شنبه‌ها با موری»‌ نوشته میچ آلبوم را معرفی کرد و گفت: قهرمان اصلی داستان بیماری است که به تدریج اعضای بدنش از کار می‌افتد و باعث مرگ سلولی بافت‌ها و ماهیچه‌های بدن می‌شود، موری مرگ را پذیرفته اما در روزهای پایانی زندگی خود می‌خواهد به کمال برسد.

نیره خداداد شهری کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای ضمن معرفی کتاب «مردان مجنون, زنان لیلی» نوشته علی شمیسا بیان کرد: داستان عاشقانه‌ي «ليلي و مجنون» بهانه‌اي است براي طرح مباحثي در حوزه‌ي عشق، خانواده و روابط زناشويي و رفتارهاي بالغانه‌ي زن و شوهرهای امروزی که لازم است این کتاب را مطالعه کنند.

صدیقه دوست محمدی از کتاب‌خوان‌های کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ویژگی‌های کتاب «تربیت سالم در خانه» نوشته جین نلسن، اظهار کرد: این کتاب با ارائه روش‌هایی نوین تربیت و آموزش به کودکان در خانواده را تشریح می‌کند.

خاطرنشان می‌شود، فروش کتاب «راز درخت کاج» با تخفیف ویژه و تقدیر از ارائه دهندگان و برگزاری مسابقه از دیگر بخش‌های این نشست کتابخوان بوده است.