مسابقات بين المللي قرآن طلاب جهان اسلام،تلاشي قابل تحسين است

استاندار قم با اشاره به برگزاري مسابقات بين المللي قرآن طلاب حوزه هاي علميه جهان اسلام به ميزباني شهر مقدس قم، ان را تلاشي قابل تحسين در جهت ترويج آموزه هاي قرآني دانست. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم ،سيد مهدي صادقي استاندار قم با تقدير از تلاش […]

استاندار قم با اشاره به برگزاري مسابقات بين المللي قرآن طلاب حوزه هاي علميه جهان اسلام به ميزباني شهر مقدس قم، ان را تلاشي قابل تحسين در جهت ترويج آموزه هاي قرآني دانست.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم ،سيد مهدي صادقي استاندار قم با تقدير از تلاش دست اندركاران برپايي مسابقات بين المللي قرآن طلاب حوزه هاي علميه جهان اسلام، آن را اقدامي مبارك و با ارزش توصيف و بر لزوم استمرار چنين برنامه هاي فرهنگي و مذهبي تأكيد كرد.

صادقي قران را كتاب هدايت و سعادت بشري و توسل به آن را  عامل موفقيت و پيشرفت امور در همه  عرصه ها عنوان و خاطرنشان كرد: ترويج و گسترش فرهنگ و آموزه هاي قرآني، نياز مهم جامعه اسلامي است.

وي با اشاره به ميزباني شهر مقدس قم از مسابقات بين المللي قرآن كريم، تصريح كرد: برگزاري محفل نوراني قران كريم در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه قدسي كريمه اهل بيت سلام الله عليها، اقدام ارزنده اي است كه فضاي شهر را نوراني و عطر و نسيم روحبخش قرآن را در دل  قران دوستان و محبان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) جاري خواهد ساخت.

صادقي خدمت به قرآن و عترت و قدم برداشتن در راه احیاء و گسترش معارف ناب قراني و معرفي اين سر چشمه جوشان حمكت و معرفت را نيازمند توفيق الهي دانست و با آرزوي توفيق براي بانيان و برگزاركنندگان اين حركت فرهنگي، گفت: امروزه به بركت نظام مقدس اسلامي، قران در كشورمان مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

استاندار قم همچنين از حضور گسترده و پرشور طلاب غير ايراني در اين دوره از مسابقات قرآني به عنوان فرصتي ارزشمند براي همفكري و تقويت همگرايي بين روحانيون و طلاب كشورهاي مختلف نام برد و افزود: بايد زمينه هاي ميزباني شايسته ام القراي جهان تشيع از اين رويداد قرآني فراهم شود.