فولاد باید وارد گام دوم و نیاز به ساز وکار خاصی دارد

مدیر عامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در خصوص بهبود اوضاع صنعت فولاد گفت: فولاد باید وارد گام دوم و نیاز به ساز وکار خاصی دارد و باید تغییرات سیستماتیک انجام شود. نمی شود برای فولاد برنامه تببین کرد و خودرو را لحاظ نکرد و یا خودرو را دید و فولاد را در نظر نگرفت. […]

مدیر عامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در خصوص بهبود اوضاع صنعت فولاد گفت: فولاد باید وارد گام دوم و نیاز به ساز وکار خاصی دارد و باید تغییرات سیستماتیک انجام شود. نمی شود برای فولاد برنامه تببین کرد و خودرو را لحاظ نکرد و یا خودرو را دید و فولاد را در نظر نگرفت. این یک زنجیره کلی است که باید در قالب مادر صنعت ، فولاد را در نظر گرفت.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر یارجانلی  در مورد پیوند و ارتباط صنعت با دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر واحد ما با چندین دانشگاه در ارتباط است و موضوع را مطرح کرده ایم و همه طرح را مثبت ارزیابی می کنند، ولی در عمل،این نگاه کوتاه مدت است . برای انجام این کار نیاز به اتاق فکر و تفکر پژوهشی است .

وی افزود:در واقع دانشگاه ها باید همیشه حاضر باشند و خودشان را معرفی و توانمندی های خود را اعلام و در قالب تیم های تحقیقاتی ارتباط برقرار کنند و حضور یابند و پروژه ها را انجام دهند، ولی دانشگاه ها مایل به انعقاد قرارداد و دریافت هزینه و انجام کار هستند. وقتی پروژه ملی مطرح است باید نگاه متفاوت باشد و فرصت ها را از دست نداد.
وی راه حل خروج از این بحران را دوری از تفکر جزیره ای دانست و گفت: مادامی که این گونه فکر کنیم کشور آسیب می بیند و باید نگاه ما چند بعدی و چند وجهی باشد .
دکتر یارجانلی در خصوص ایده هایپر مارکت تخصصی فولاد اینگونه اظهار نمودند : از دو سال پیش که طرح هایپر مارکت فولاد را ارائه دادیم به دلیل مسائل تبیینی و نبود شرایط اجرایی طرح، مجبور شدیم خودمان این پروژه را پیش بریم و هزینه زیادی هم پرداخت کردیم. خوشبختانه شرکت ها و مجموعه های تولیدی جذب آن شده اند و در حال شکل گیری اتاق فکر هستیم و امیدواریم این طرح در ۱۴۰۴ بانی اتفاقات خوبی در کشور شود.
یارجانلی با اشاره به ناتوانی نظام قیمت گذاری ورق در کشور گفت: قیمت ورق گالوانیزه با ورق سرد یکی است؛ در صورتی که هزینه تولید ورق گالوانیزه بسیار بالاتر است و اگر ورق گرم و یا ورق سرد را تبدیل به گالوانیزه تبدیل شود، دچار زیان مالی میشویم.
وی ادامه داد: این منطقی نیست ،ما در محاسباتمان باید آمایشها را در نظر بگیریم . باید یک نهاد خصوصی متولی بازار فولاد شود که منافع تمام اعضای این بازار و در کل منافع ملی را در نظر بگیرد .