طرح جامع شبکه آبرسانی فضای سبز شهر قم تدوین می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم گفت: طرح جامع شبکه آب فضای سبز شهر قم در راستای بهینه‌سازی مصرف آب تدوین می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، پیام جوادیان در گفتگویی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در شهر قم، اظهار کرد: تهیه طرح جامع شبکه آب […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم گفت: طرح جامع شبکه آب فضای سبز شهر قم در راستای بهینه‌سازی مصرف آب تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، پیام جوادیان در گفتگویی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در شهر قم، اظهار کرد: تهیه طرح جامع شبکه آب فضای سبز شهر قم در حال اجرا است.
وی توسعه شبکه آب خام و جدا سازی آب فضای سبز از آب شرب شهری را از دیگر اقداماتی دانست که در دستور کار قرار گرفته است و افزود: توسعه شبکه آب خام به طول ۱۸۹ کیلومتر است که سعی داریم آن را اجرایی کنیم.
جوادیان با بیان اینکه توسعه سیستم آبیاری تحت فشار بارانی به مساحت یک میلیون و ۱۸ هزار و ۶۶۶ متر مربع (۱۰۱ هکتار) نیز در برنامه سازمان است، خاطرنشان کرد: توسعه سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای به مساحت هزار و ۲۵۰ هکتار انجام شده و ادامه آن نیز اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط تامین منابع آب برای توسعه فضای سبز شهر قم، تصریح کرد: پیگیری تخصیص پساب به میزان ۲۰۶ لیتر بر ثانیه به منظور استفاده در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز شهری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم گفت: توسعه کاشت گونه‌های گیاهی پوششی و درختچه ای به جای چمن و کاهش ۵۰ درصدی سطوح چمن کاری در طرح‌های فضای سبز نیز به طور جدی دنبال می‌شود.
جوادیان اذعان کرد: انجام طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و نیز پیگیری طرح استفاده از پساب خاکستری برای استفاده در فضای سبز شهری از دیگر اقداماتی است که در سال جاری مورد توجه بوده است.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم