سالانه ۲۲۵۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تصادفی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سالانه تقریبا ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تصادفی در سطح استان قم می شود که این رقم بسیار سنگینی است که بار آن بر دوش حوزه درمان استان بوده و معتقدیم که با اجتماعی کردن مقوله سلامت و تعیین نقش هر دستگاه، می توان در […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سالانه تقریبا ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تصادفی در سطح استان قم می شود که این رقم بسیار سنگینی است که بار آن بر دوش حوزه درمان استان بوده و معتقدیم که با اجتماعی کردن مقوله سلامت و تعیین نقش هر دستگاه، می توان در کاهش این هزینه ها و تصادفات کارساز باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در دیدار با سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به جایگاه بهداشت و درمان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدامات موثری در راستای کاهش هزینه های کمرشکن درمانی مردم، ارتقا جایگاه بیماران، هتلینگ بیمارستانی، ساماندهی متخصصان و… انجام شد و استان قم نیز از این امر مستثنی نبود.

 

وی بیان داشت: در حوزه بهداشت نیز، استان قم به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بود و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان قم تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه آموزش پزشکی گفت: در این راستا نیز در حال حاضر ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند و با راه اندازی رشته های جدید و همچنین بهره برداری از پردیس دانشگاه، در توجه به امر آموزش نیز اهتمام داشته ایم.

 

دکتر ایرانی خواه به تشکیل مجمع سلامت در استان ها اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های وزارت بهداشت اجتماعی کردن مقوله سلامت است که در این راستا با راه اندازی مجامع سلامت استانی که به ریاست استانداران برگزار می شود، تلاش خواهیم کرد به این امر مهم پرداخته و در راستای اجتماعی کردن سلامت اهتمام داشته و نقش هر دستگاه در این راستا مشخص شود.

 

وی تصریح کرد: سالانه تقریبا ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تصادفی در سطح استان قم می شود که این رقم بسیار سنگینی است که بار آن بر دوش درمان استان بوده و معتقدیم که با توجه به مقوله اجتماعی کردن سلامت و معرفی نقش هر دستگاه، در کاهش این هزینه ها و تصادفات بکوشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: معتقدیم که همکاری تنگاتنگ میان نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی قم می تواند در رفع مشکلات و کاهش تصادفات موثر باشدو امیدواریم همانند گذشته تعامل و همکاری میان این دو دستگاه وجود داشته باشد.

 

سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم نیز ضمن خیر مقدم و قدردانی از دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و هیئت همراه گفت: معتقدیم که ارتباط و تعامل میان دو دستگاه پلیس و دانشگاه علوم پزشکی قم باید همانند گذشته ادامه داشته باشد چرا که این تعامل در راستای خدمات رسانی به مردم خواهد بود.

 

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش های گسترده ای را انجام می دهد که از تلاش همه آنها قدردانی می کنیم.