دیدار مدیر درمان تامین اجتماعی از دفتر پایگاه خبری رهپویان قم

به مناسبت ۱۷مرداد وروز خبرنگار ،مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم به همراه هیئت همراه ، از پایگاه خبری رهپویان قم وخبرنگاران و خبرگزاری های مستقر در مجتمع سعدی دیدار کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  ، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم، با حضور در جمع اهالی رسانه مستقر در مجتمع سعدی، با […]

به مناسبت ۱۷مرداد وروز خبرنگار ،مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم به همراه هیئت همراه ، از پایگاه خبری رهپویان قم وخبرنگاران و خبرگزاری های مستقر در مجتمع سعدی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  ، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم، با حضور در جمع اهالی رسانه مستقر در مجتمع سعدی، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در ارتقاء دانش و فرهنگ اجتماعی، اضافه کرد: قم ظرفیت های مناسبی در این حوزه دارد که میتواند نقشی ملی را در اثرگذاری اجتماعی ایفا کند.

دکتر سید داوود علی محمدی خاطر نشان کرد:خبرنگاران یک قشر زحمتکش ودوست داشتنی هستند که مورد اعتماد ووثوق مردم هستند وامروز را بهترین زمانی دیدم که با حضور در جمع این عزیزان،یک خسته نباشید به زحمات بی کران آنها گفته باشیم.

وی به برطرف کردن دغدغه های معیشتی این قشر تاثیر گذار تاکید کرد واظهار داشت:باید مسئولان راهکاری بیاندیشن که خبرنگاران بتوانند بدون دغدغه مادی ومعیشتی ،به انجام رسالت خطیر خود بپردازند.

وی رفتار موزون و حرفه ای افراد و مسئولین را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تنها با رفتارها و کنش های مناسب می توان اثرگذاری صحیح در جامعه ایجاد کنیم و جامعه را به سمت پیشرفت و ترقی پیش بریم.

علی محمدی با بیان اهمیت حرکات خود جوش در حوزه نشر، ابراز داشت: ایجاد انگیزه در قشر های مختلف بویژه در حوزه نشر که اثر فرهنگی مهمی دارد ضروری است و باید شرایط ایجاد این انگیزه در آحاد مردم ومسئولین فراهم شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم در ادامه به بیان خاطره ای از زمان وقوع شهادت شهید صارمی پرداخت  وافزود:زمان شهادت شهید صارمی قرار بود ما به عنوان دکتر راهی مزار شریف شویم وبنده قرار بود در ابتدا تاییدیه از دانشگاه بگیرم وسپس عازم اونجا بشم که بنابر دلایل کاری،دریافت این تاییدیه عقب افتاد ووقتی رفتم برای گرفتن تاییدیه جهت عزیمت به مزار شریف اقدام کنم،که از خبرها شنیدم اون اتفاق در مزار شریف برای کنسول گری ایران افتاده وشهید صارمی ،خبرنگار خبرگزاری ایرنا در آنجا توسط مزدوران طالبان  به مقام رفیع شهادت رسیده ورفتن ما به آنجا منتفی شد.

حسین کبابی ،از رهپویان قم نیز به بیان برخی از مشکلات اصحاب رسانه پرداخت وافزود:رسانه های قم از پرتلاش ترین رسانه های کشور به شمار می روند وباید در چندجبهه همزمان مبارزه کننده،مبارزه با بی مهری برخی از مسئولان که تحمل انتقاد را ندارند،مبارزه با کمبود امکانات مادی که تداوم کار رسانه آنها را با مشکلاتی مواجه میکند،چون نبود امکانات مادی باعث میشود که رسانه نتواند پرسنل متخصص به کار گیرد چون پرسنل متخصص نیازمند تامین منابع مالی آن است واین باعث میشود که کار تولیدی در برخی از رسانه ها به همین دلیل دچار اختلال شود وآن رسانه به کپی برداری از برخی از خبرگزاری ها وپایگاه های خبری بپردازد واز رسالت اصلی خود که همانا تولید محتوا باشد،کمی دور شوند.

وی گفت:هم اکنون خیلی از پایگاه های خبری با این مشکل دست وپنجه نرم میکنند وچون نمیتوانند مانند رسانه های مطبوعه آگهی جذب کنند،در تامین هزینه های اجاره دفتر،هزینه هاست،هزینه فایر وال ضد هک،هزینه پشتیبانی سایت وهزینه های خبرنگارانی که برای آنها خبر تهیه کنند ،دچار مشکل شوند ودر حقیقت هم اکنون با وضعیت موجود،پایگاه های خبری قم با ادامه فعالیت خود وبا این امکانات مادی خیلی ضعیف،یک کار جهادی بزرگ میکنند.

همچنین میر ابوالحسن میرهادی مدیر مسئول روزنامه عصر ثروت قم با بیان مختصری از فعالیت های مجموعه های خبری و رسانه ای مستقر در مجتمع سعدی، اظهار کرد: توجه به ویژگی های جامعه خبری هدف، تأمین نیازهای رسانه ای و ایجاد جذابیت از اهم مسائل مورد توجه در تهیه ونشر اخبار در این مجموعه هاست.

میرهادی نیاز امروز فضای اقتصادی استان به موضوعات بازاریابی را مورد توجه قرار داد و گفت: واحد های تولیدی بسیار در قم حضور دارند که می توان با فراهم نمودن فضای مناسب برای عرضه محصولات و خدمات به مشتریان زمینه های توسعه اقتصادی قم را فراهم کرد.

وی همگرایی بین مجموعه های رسانی را امری مهم تلقی و خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر توسعه استان با عزم همه افراد جامعه و ایفای صحیح نقشها بدست می آید.