جلوگیری دفن اموات در سطح شهر باید مطالبه عمومی شهروندان باشد

فرماندار قم گفت: مساله اوقاف و آرامستان‌های شهری ریشه در اعتقادات عمومی جامعه دارد و باید شرایطی ایجاد شود که جلوگیری از دفن اموات در محلات شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رضا سیار در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، با تاکید بر وضعیت نامناسب آرامستان‌های […]

فرماندار قم گفت: مساله اوقاف و آرامستان‌های شهری ریشه در اعتقادات عمومی جامعه دارد و باید شرایطی ایجاد شود که جلوگیری از دفن اموات در محلات شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رضا سیار در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، با تاکید بر وضعیت نامناسب آرامستان‌های متروک سطح شهر، اظهار کرد: شهروندان نیازمند فضای سالم و زیبای شهری هستند و در این زمینه تمام دستگاه‌ها باید همراه و همکار باشند و یکی از فضاهایی که باید مناسب‌سازی شود آرامستان‌های محدوده شهر است که در کنار محل سکونت شهروندان قرار گرفته است.
فرماندار قم با تاکید بر اینکه قانون اوقاف متکی بر شرع و احکام است، گفت: این مجموعه به همین دلیل به این راحتی نمی‌تواند زیر بار قوانین شهری برود و باید جوانب مختلف امر را ببیند.
سیار افزود: مساله اوقاف و آرامستان‌های شهری ریشه در اعتقادات عمومی جامعه دارد و باید شرایطی ایجاد شود که جلوگیری از دفن اموات در محلات شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
وی بیان کرد: تفکری در دین ما هست که باید همه به یاد مرگ باشند اما باید در نظر داشت امروز با امکانات گسترده‌ای که وجود دارد شهروندان به راحتی می‌توانند به آرامستان‌ها دسترسی داشته باشند و به همین خاطر موارد و مشکلات بهداشتی و قانونی ناشی از دفن در شهر به وجود نمی‌آید.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم