توصیه های انتظامی پلیس قم در خصوص پیشگیری از سرقت محل کسب

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم توصیه های انتظامی را به کسبه داران ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ” غلامبعاس بلفکه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: کسبه داران عزیز همواره بایستی از نگهداري وجوه نقد بيش از حد معمول در مغازه خودداري کرده و سريعاً […]

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم توصیه های انتظامی را به کسبه داران ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ” غلامبعاس بلفکه” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: کسبه داران عزیز همواره بایستی از نگهداري وجوه نقد بيش از حد معمول در مغازه خودداري کرده و سريعاً آن را به بانك بسپاريد.

وی افزود: چنانچه محل‌كسب شما از درب آهني و شيشه‌اي برخورداراست، براي افزایش ضريب اطمينان هردو درب را قفل کنيد و همچنین براي قابل رؤيت بودن داخل مغازة خود، از كركره مشبك استفاده کنيد.

سرهنگ بلفکه ادامه داد: از آنجا كه قفل هاي معمولي به راحتي با قيچي  بريده مي شوند، حتي الامكان از قفل هاي سوئيچي استفاده كنيد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: به وسيله جوش دادن ميله هاي محكم فلزي، راه نفوذ سارقان را از طريق كانال كولر، هواكش و تابلوهاي تبليغاتي مغازه مسدود کنيد و به منظور نگهداري مقطعي و ضروري وجوه نقد خود، ازگاو صندوق سالم و محكم استفاده کرده و ترجيحاً آن را بصورت نامحسوس در داخل ديوار جاسازي کنيد.

وی بیان داشت: حتي الامكان به جاي قفل هاي آويز، از قفل هاي كتابي استفاده کنيد و براي پيشگيري از سرقت به روش توپي زني، قفل مغازه خود را به گونه اي نصب کنيد كه توپي آن همسطح با بدنه در باشد يا اينكه لوله اي فلزي به دور آن جوش دهيد.

سرهنگ بلفکه ابراز داشت: چنانچه در مجاورت يا پشت مغازه شما ملك مخروبه اي وجود دارد ديوار مغازه را با آهن و بتون ، محكم  و غير قابل نفوذ کنيد و همچینن در صورت لزوم محل كسب خود را به سيستم هشداردهنده مجهز کرده و آن را به گونه اي نصب کنيد كه تشخيص آن براي ديگران بسهولت ممكن نباشد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: محوطه بيروني مغازه خود را از روشنايي كافي برخوردار سازيد و شب ها نیز يك لامپ را روشن بگذاريد تا داخل مغازه از بيرون كاملاً نمايان باشد.

سرهنگ بلفکه توصیه کرد: چنانچه به هر دليل  كارگر يا شاگردتان به كار خود  پايان داد، يا خودتان نسبت به اخراج او اقدام کرديد، حتماً تمامي قفل ها را تعويض کنيد و تا حصول اطمينان كامل از صداقت شاگردتان از در اختيار گذاردن كليد مغازه و گاوصندوق به وي خودداري کنيد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد: هرگز محل كار خود را در حضور مشتري ترك نکنيد و چنانچه در مغازه  تنها هستيد به منظور آوردن اجناس مورد تقاضاي مشتريان ناشناس خود به پستو يا قسمت انتهاي مغازه نرويد.

سرهنگ بلفکه در پایان از کسبه داران خواست تا  به محض اطلاع از وقوع سرقت، موضوع را سريعاً به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دهيد و مشخصات افراد مراجعه كننده مشكوك را به خاطر آورده و در اختيار مأموران قرار دهید.