تنها راه کاهش بحران آب مدیریت تقاضا برای مصرف منابع آبی است

استاندار قم، در دیدار نوروزی با برخی مدیران استان تنها راه کاهش بحران آب را مدیریت تقاضا برای مصرف منابع آبی در همه بخش ها دانست. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی در دیدار جمعی از مدیران استان قم، با اشاره به اهمیت توجه به […]

استاندار قم، در دیدار نوروزی با برخی مدیران استان تنها راه کاهش بحران آب را مدیریت تقاضا برای مصرف منابع آبی در همه بخش ها دانست.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی در دیدار جمعی از مدیران استان قم، با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال در موضوع حمایت از تولید داخلی، اظهار کرد: دستگاههای اجرایی می توانند نقش مهمی در عملیاتی شدن این شعار در جامعه داشته باشند.
صادقی ۴۰۰ هزار هکتار بیابان در استان قم اشاره كرد و افزود: نزدیک به ۱۰۵ هزار هکتار از این بیابان ها در شرایط بحرانی و تولید ریزگرد قراردارند که سال گذشته با مالچ پاشی و کاشت گونه های گیاهی کم آب بر درصدد مهار این بحران برآمدیم.
استاندار قم صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف آب در بخش کشاورزی در سال گذشته را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: تنها راه کاهش بحران آب مدیریت تقاضا برای مصرف منابع آبی در همه بخش هاست.
وی در ادامه با اشاره به اجرای ۳۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴۳۰ میلیارد ریال در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته، عنوان کرد: در سال جدید نیز شاهد افتتاح بیمارستان ۱۷۲ تخت خوابی شهدا و اجرای پروژه دهکده سلامت با بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در پردیسان هستیم که نشانه عزم دولتمردان در توسعه استان است.
لازم به ذکر است در این دیدار مدیرانی ازاتحادیه اصناف قم، دانشگاه صنعتی قم، پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، دانشگاه فرهنگیان قم و شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی استان حضور داشتند.