بیمه سلامت بیمه تکمیلی ندارد ومردم گول شیادان را نخورند

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت:بیمه سلامت بیمه تکمیلی ندارد ومردم گول افراد شیادی که با آنها در این زمینه تماس می گیرند،را نخورند وما هم اکنون برخی از آنان را رصد نموده وبه مراجع قضایی  معرفی نمودیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر محمدرضا فخاریان قمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت […]

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت:بیمه سلامت بیمه تکمیلی ندارد ومردم گول افراد شیادی که با آنها در این زمینه تماس می گیرند،را نخورند وما هم اکنون برخی از آنان را رصد نموده وبه مراجع قضایی  معرفی نمودیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر محمدرضا فخاریان قمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، حدود ۱۲۳ میلیارد ریال برای تامین داروی بیماران خاص هزینه شده است.
وی بیان کرد: در استان قم ۳۵۳ هزار تَن زیر پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت مربوط به صندوق بیمه همگانی با حدود ۱۵۱ هزار و کمترین جمعیت نیز مربوط به صندوق اتباع با حدور ۶ هزار و ۴۲۰ تَن می باشد.
وی با بیان این که ۶۵۹ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه هستند، ادامه داد: در سال جاری ۲۳۹ بازدید از مراکز طرف قرارداد صورت گرفته که ۷۰ بازدید از مراکز بهداشتی درمانی روستایی بوده است.
فخاریان با اشاره به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، بیان کرد: امسال ۸۱۸ میلیارد ریال از مطالبات مراکز پرداخت شده که ۵۰۰میلیارد ریال مربوط به مراکز دولتی و ۳۱۸ میلیارد ریال نیز مربوط به مراکز خصوصی بوده است.
به گفته وی، مطالبات مراکز درمانی دولتی تا شهریورماه، مراکز درمانی غیردولتی تا مردادماه، داروخانه های خصوصی تا اردیبهشت ماه، پزشکان تا تیرماه و مراکز درمانی روستایی تا آبان ماه پرداخت شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته بیمه شده های سلامت در قم حدود سه میلیون و ۸۴۱ هزار و ۴۵۱ نفر بار به مراکز درمانی شامل مطب پزشک، بیمارستان و داروخانه مراجعه کرده اند.
مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: طرح استحقاق سنجی و حذف دفترچه از اول آبان ماه در بیمارستان های دولتی آغاز شده و فرد بیمه شده با ارائه کد ملی می تواند از خدمات بستری در بیمارستان های دولتی استفاده کند.
وی افزود: منظم کردن پرداخت ها، امضای تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سه بیمه دیگر با هدف رفع هم پوشانی بیمه ای، استقرار سامانه مدیریت کیفیت و راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به نیاز بیمه شده ها از دیگر اقداماتی است که در بیمه سلامت انجام شده است.
وی با تاکید بر این که بیمه سلامت بیمه تکمیلی ندارد، گفت: برخی افراد سوجود ضمن تماس با شهروندان از آن ها می خواهند با پرداخت مبالغی از خدمات بیمه تکمیلی بیمه سلامت استفاده نمایند که لازم است مردم هوشیار بوده و فریب سودجویان را نخورند.
فخاریان اضافه کرد: همچنین در موارد زیادی از دفترچه بیمه سلامت افراد تحت پوشش سوء استفاده شده و با نوشتن داروهای گران قیمت، اقدام به خرید این داروها و فروش به قیمت گران تر نموده اند که بیمه شدگان باید از این سوء استفاده ها جلوگیری کنند.
وی همچنین با اشاره به رویداد هم اندیشی در بیمه سلامت، گفت: این رویداد با هدف ترویج و ارتقاء فرهنگ ایده پردازی و استفاده از طرح های خلاقانه برای ارتقا بهره وری در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود و علاقه مندان تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند طرح های خود را در ۶ محور به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.
فخاریان افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بیمه سلامت مراجعه نمایند.