بسیج تمام امکانات جمعیت هلال احمر درجهت خدمت به زائرین شعبانیه درقم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت:باتوجه به همزمانی هفته هلال احمر با ایام فرخنده اعیاد شعبانیه،تمام امکانات جمعیت هلال احمر استان قم  در جهت خدمت به زائرین شعبانیه بسیج شده اند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت روزجهانی صیلب […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت:باتوجه به همزمانی هفته هلال احمر با ایام فرخنده اعیاد شعبانیه،تمام امکانات جمعیت هلال احمر استان قم  در جهت خدمت به زائرین شعبانیه بسیج شده اند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت روزجهانی صیلب سرخ وهلال احمر در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد،با اشاره به طرح امداد و نجات منتظران ظهور در مراسم نیمه شعبان اظهار داشت : امسال با ۶۰ درصد افزایش توان امدادی در این طرح بزرگ با پوشش کامل درب‌های مسجد مقدس جمکران و همچنین در موکب‌های در طول مسیر ارائه خدمت صورت می‌گیرد.

دکتر گلفشان با بیان اینکه در سال‌های گذشته این مرکز کارنامه‌ مطلوبی داشته است ادامه داد: این مرکز توانسته است که در زمینه‌های مختلف اعتماد مردم را جلب کند، در زمینه جمع آوری کمک‌های مردمی برای مسائل مختلف، مردم نشان داده‌اند که به هلال احمر اعتماد دارند.

وی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: در هفته هلال احمر برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد، از جمله این برنامه‌ها همایش تجلیل از مربیان واساتید علمی-کاربردی است که در روز یکشنبه برگزار می‌شود.

گل فشان با اشاره به افتتاح مرکز توانمندسازی هلال احمر در استان قم اظهار کرد: با اضافه شدن قسمت‌های مختلفی در این مرکز، این مرکز به یک مرکز جامعی در استان تبدیل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یکی از برنامه‌های هفته هلال احمر را مانور اعلام کرد وادامه داد:این مانور را از بزرگسالان به مهدکودک‌ها و سنین پایین با عنوان غنچه‌های هلال انتقال داده‌ایم و در این هفته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت روز جهانی بیماری‌های صعب العلاج است اظهار کرد: در این روز جشن طعم مهربانی برای این بیماران و باحضور خیرین برگزار خواهد شد تا یک فضای شادی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

گل فشان با بیان اینکه کاروان سلامت توسط این مرکز راه اندازی شده است گفت: این کاروان در قسمت‌های مختلفی از جمله تغذیه ، تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان و آموزش فعالیت می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این موضوع که در هفته هلال احمر با خانواده شهدا ومراجع دیدار انجام می شو ادامه داد: در روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز گزارشی از عملکرد این مرکز در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

گل فشان با اشاره به طرح امداد ونجات منتظران ظهور در مراسم نیمه شعبان گفت:امسال با ۶۰ درصد افزایش توان امدادی در این طرح بزرگ با پوشش کامل درب‌های مسجد مقدس جمکران و همچنین در موکب‌های در طول مسیر ارائه خدمت صورت می‌گیرد، علاوه برآن پوشش جاده ایی نیز در این ایام وجود دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این موضوع که وظیفه هلال احمر امداد ونجات است اظهار کرد:برخی از فعالیت‌ها در حوزه فعالیت این مرکز نمی‌باشد، ولی این مرکز بصورت خودجوش این فعالیت‌ها را هم انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری حدود ۳۰۰ دوره آموزشی در قالب طرح خادم گفت: در این طرح برای بیش از ۶۰۰ خانوار دوره آموزشی برگزار شده است که حدود ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه بعداز اربعین اتفاق افتاده است بطوری که تجهیزات هنوز در خارج از کشور بوده است ادامه داد:این افتخار بزرگی برای استان قم بوده است که در ساعات اولیه وقوع این حادثه مسئولیت سرپل ذهاب را برعهده گرفته است و بصورت مطلوبی ارائه خدمت کرده است.

در ادامه محمدرضا بهرامی معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم  اظهار داشت: تیم های امدادی در ۲۷۸ حادثه جاده ای، درون استانی، کوهستانی، اطفای حریق و سایر موارد به این تعداد مجروح امدادرسانی کردند.
وی افزود: سال گذشته با سامانه ۱۱۲ ندای امداد در ۲ بخش آموزشی و اعلام حوادث، یک میلیون و ۷۱۰ مورد تماس گرفته شد که از این تعداد ۷۰۰ هزار تماس برای دریافت آموزش های امدادی بوده است.
وی با بیان این که قم نیازمند ساخت سه پایگاه امدادی جاده ای است گفت: جاده قدیم قم به اصفهان، قم به اراک و محور قم -گرمسار جز نقاطی هستند که باید در آنها پایگاه امدادی ساخته شود.
وی ادامه داد: نقشه کارشناسی ساخت پایگاه های امدادی آماده شده و در اختیار مجموعه دستگاه های استان قم قرار گرفته است تا در این زمینه اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و ۲ پایگاه کوهستانی در استان قم فعال است که این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک، جعفریه، آزادراه قم – تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم هستند.
قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان، آزادراه قم – گرمسار و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک اشاره کرد.

**معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در ادامه این نشست، با اشاره به اجرای طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس قم گفت: امسال ششمین دوره طرح دادرس در این استان اجرا می شود، در این طرح سالانه ۱۰۰ مدرسه زیر پوشش آموزش های امدادی قرار می گیرند.
محمد مصباحی افزود: بعد از ارائه آموزش ها توسط تیم های امدادی در مدارس، هر مدرسه ای تیم امدادی را با حضور ۱۴ تن تشکیل می دهد.
وی با اشاره به برنامه های حوزه معاونت امور جوانان در هفته هلال احمر از ۱۵ الی ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری مسابقه های ورزشی دانش آموزی، برگزاری سومین المپیاد مهارت های امدادی، بشردوستی و ورزشی، مسابقه های رفاقت مهر،برگزاری اردوهای استانی، برگزاری دوره های آموزشی از جمله مهمترین برنامه ها است.
وی ادامه داد: سال گذشته برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی برای جوانان برگزار شد ضمن این که ۳۳ هزار و ۴۵۴ تن در ۷۹۸ برنامه اوقات و فراغت شرکت کردند.
وی با بیان این که ۲۲۰ کانون در جمعیت هلال احمر قم فعال است گفت: هشت هزار و ۷۰۲ تن عضو این تعداد کانون هستند که شامل کانون های جوانان، دانشجویی، طلاب، روستایی، غنچه های هلال ودانش آموزی می شود.

**معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر قم نیز در بخش دیگر این نشست اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری داوطلبان ۷۸ کمک هزینه جهیزیه به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال به نوعروسان نیازمند از محل کمک های خیران اهدا شد.
امیرحسین علیمردانی افزود: همچنین ۲ هزار و ۸۱۱ بیمار از تجهیزات پزشکی امانی واحد تجهیزات این معاونت استفاده کرده اند.
وی از ارائه خدمات حمایتی و درمانی به مددجویان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از سه میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه و کمک های خیران با مددجویان خدمات ارائه شد.
وی گفت: همچنین پنج کاروان سلامت به روستاها و نقاط محروم استان قم اعزام شدند ضمن این که هشت چادر سلامت نیز برای ارائه خدمات در سطح شهر برپا شد.