برگزاری همایش نکات حقوقی شهروندی در قم

همایش نکات حقوقی شهروندی در قم عصر چهارشنبه هفتم شهریورماه باحضور شخصیت های کشوری،استانی ،هنرمندان وحقوق دانان در سالن همایش های شهرداری قم برگزار میشود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر مرکز حقوقی حصا صبح امروز شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش نکات حقوقی شهروندی در قم اظهار داشت: این […]

همایش نکات حقوقی شهروندی در قم عصر چهارشنبه هفتم شهریورماه باحضور شخصیت های کشوری،استانی ،هنرمندان وحقوق دانان در سالن همایش های شهرداری قم برگزار میشود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر مرکز حقوقی حصا صبح امروز شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش نکات حقوقی شهروندی در قم اظهار داشت: این همایش با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه، وکلا و برخی از مدیران استانی در روز چهارشنبه ۷ شهریورماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

دکتر مهدی دارابی، با بیان اینکه یکی از دلایل زیاد بودن پرونده‌های دادرسی در دستگاه قضا عدم آشنایی مردم با موارد حقوقی است، افزود: مرکز حقوقی حصا به دنبال آن است تا با برگزاری همایش‌های مختلف برای اصناف و اقشار مختلف مردم، اطلاعات حقوقی جامعه را افزایش دهد که این امر در نهایت موجب کاهش ارجاع پرونده‌های حقوقی به دادگاه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به وجود سیستم مشاوره حضوری در این مرکز با استفاده از کارشناسان مجرب وکالت و اساتید دانشگاه و همچنین قضات بازنشسته بیان داشت: در مرکز حقوقی «حصا» ابتدا مدارک هر شخص بررسی و پس از بررسی اسناد تیم حقوقی تشکیل و سپس از شخص برای ارائه توضیحات دعوت به عمل می آید و پس از آن در صورتی که احتمال به نتیجه رسیدن پرونده داده شود تشریفات قانونی جهت دریافت وکالت انجام می شود.

در صورتی که پرونده منجر به حصول نتیجه نشود حق الوکاله به وی باز گردانده میشود

وی با اشاره به فعالیت ۷ساله این مرکز خاطر نشان کرد:ما از شهریورماه سال۹۲ فعالیت خود را آغاز کردیم وبااطمینان کامل میگویم که ماتنها مرکز حقوقی کشور هستیم که به شیوه تیمی حقوقی در قبول وسرانجام رساندن پرونده های حقوقی محوله عمل میکنیم.

مدیر مرکز حقوقی «حصا» گفت: در صورتی که پرونده منجر به حصول نتیجه نشود حق الوکاله به وی باز گردانده خواهد شد.

دارابی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نقش مشاوره در بسیاری از امور حقوقی بسیار اهمیت دارد این مرکز اقدام به ارائه مشاوره رایگان نموده که در خصوص زوجین تا ۸۰ درصد منجر به انصراف از شکایت و ختم به خیر شدن قائله داشته است.

مدیر مرکز حقوقی «حصا» به مراجعه بیش از ۸۰۰۰ پرونده از سراسر کشور در طول هفت سال گذشته به این مرکز خبر داد و گفت: کمتر از ۱۰ درصد از این پرونده ها به عدم حصول نتیجه منجر شده و حق الوکاله پرداختی آنان عودت داده شده است.

دارابی در ادامه به تفاهم با مجموعه های انجمن MS، کمیته امداد و بهزیستی جهت تخفیف بیشتر و ارائه خدمات بهتر برای آنان خبر داد و افزود: بیماران MS استان قم از امروز تحت پوشش و خدمات رایگان حقوقی «حصا» خواهند بود.

مدیر مرکز حقوقی در خصوص اجرای همایش حقوق شهروندی از سوی این مرکز نیز اظهار کرد: این همایش روز چهارشنبه هفته جاری در مرکز همایش های بین اللملی شهرداری قم با حضور هنرمندان و مدیران ارشد استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

گفتنی است مرکز حقوق خصوصی «حصا» اولین مرکز حقوقی در سطح کشور است که در صورت عدم موفقیت در پرونده های قضایی حق الوکاله را به اشخاص عودت می دهد.