افتخاری برای ورزش قم؛دبیر کمیته ورزش آبفای قم داور المپیکی شد

دبیر کمیته ورزش شرکت آب و فاضلاب استان قم با دریافت مدرک درجه S1 موفق داور المپیکی کشتی شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، سعید عباسی دبیر کمیته ورزش شرکت پس از ۱۱ سال قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی کشتی، موفق به کسب مدرک […]

دبیر کمیته ورزش شرکت آب و فاضلاب استان قم با دریافت مدرک درجه S1 موفق داور المپیکی کشتی شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، سعید عباسی دبیر کمیته ورزش شرکت پس از ۱۱ سال قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی کشتی، موفق به کسب مدرک درجه S1 شود.

بر این اساس وی حق قضاوت در رقابت‌های کشتی المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد و در صورت موفقیت در مسابقات گزینشی المپیک مسافر توکیو خواهد شد.

سعید عباسی از سال ۲۰۰۷ داور بین‌المللی کشتی ایران شد و از آن تاریخ تا کنون رقابت‌های بین‌المللی مختلفی از جمله مسابقات المپیک جوانان ۲۰۱۴، نوجوانان آسیا ۲۰۱۴، قهرمانی اروپا نوجوانان ۲۰۱۱، قهرمانی نوجوانان اروپا ۲۰۱۵، قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۶، قهرمانی جوانان جهان اسلواکی ۲۰۱۷ و… قضاوت کرده است.

وی در زمان دریافت مجوز قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی به عنوان جوانترین داور بین‌المللی ایران بود و اکنون نیز یکی از جوانترین داوران المپیکی کشور به شمار می‌رود.

سعید عباسی که ریاست کمیته داوران هیئت کشتی قم را نیز بر عهده دارد امیدوار است با کار و تلاش دوچندان خود مجوز قضاوت در مسابقات کشتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد.

در حال حاضر ایران چهار داور المپیکی کشتی دارد.