استفاده از ظرفیت روز قم برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری

رئیس شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت روز قم برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شهر تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، عبدالله جلالی با اشاره به نامگذاری ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم، اظهار کرد: فلسفه نامگذاری این روز این بوده که ما اعتقاد […]

رئیس شورای اسلامی شهر قم بر ضرورت استفاده از ظرفیت روز قم برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، عبدالله جلالی با اشاره به نامگذاری ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم، اظهار کرد: فلسفه نامگذاری این روز این بوده که ما اعتقاد داریم قم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و… ظرفیت‌های زیادی دارد و برای اینکه این حوزه‌ها شکوفا شود باید به حوزه سرمایه‌گذاری توجه ویژه شود و این روز فرصتی برای معرفی قم است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه بخشی از ظرفیت‌های قم بالفعل شده و بخشی اینطور نشده است، گفت: یکی از این بخش‌ها حوزه سرمایه‌گذاری است و در شرایط اقتصادی امروز کشور، راه توسعه قم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری است.

جلالی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با شورا و شهرداری است، افزود: تمام حوزه‌های استان باید در تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر تلاش کنند.

وی به حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر در شهر در طول سال اشاره کرد و افزود: این زائرین نیازمند امکانات اقامتی هستند و سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدامی ویژه در این زمینه انجام دهند تا ماندگاری زائر در شهر افزایش یابد که این امر اقتصاد شهر را متحول خواهد ساخت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه امسال شهرداری چندین پروژه سرمایه‌گذاری را در شهر اجرا کرده است، گفت: قم در حوزه خدماتی ظرفیت‌های خوبی دارد؛ صحن شرقی حرم مطهر مجموعه‌ای شامل واحدهای پارکینگ، تجاری، فرهنگی، اقامتی و… است و نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

جلالی ادامه داد: در صورتی که مشکلات حقوقی پروژه شهید کاظمی حل شود ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در مرکز شهر است.

وی بیان کرد: برای هتل‌های ۵ ستاره این مزیت پیش‌بینی شده که زمین به قیمت روز کارشناسی شده و شهرداری در مرحله اول عوارض را دریافت نکند و عوارض هتل‌سازی رایگان و واحدهای تجاری هم محاسبه شود و عوارض در زمان بهره‌برداری دریافت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در بوستان غدیر چند پروژه مهم سرمایه گذاری در حال اجرا است، افزود: به زودی این پروژه‌ها تکمیل شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

جلالی مهم‌ترین ظرفیت سرمایه‌گذاری قم را بلوار پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد و گفت: چند پروژه در این زمینه آغاز شده که کمک شایانی به جذاب‌سازی فضای قم در حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۱۴۰۷ گفت: در سال‌های گذشته مشهد و اصفهان این جایگاه را داشته‌اند و تلاش داریم با کمک مسئولان ملی این ایده را محقق سازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در صورتی که در این سال قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود ظرفیت عظیمی برای معرفی این شهر به جهانیان فراهم می‌گردد، افزود: به همین خاطر پیگیری ویژه‌ای برای تحقق این امر آغاز شده که امیدواریم به سرانجام برسد و نتیجه آن رشد و توسعه و پیشرفت بیش از پیش این شهر باشد.

جلالی با اشاره به اقدامات اطلاع‌رسانی به مناسبت روز قم، اظهار کرد: در شبکه‌های ملی و بین‌المللی در این ایام نسبت به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی قم با حضور مسئولان شهری اقدام شده است.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی بود که در راستای گرامیداشت روز قم اقدام شد، گفت: سال آینده با مشارکت دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان ویژه‌تر در ایام روز قم کار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ظرفیت‌های شهر قم در حوزه صنایع دستی، گفت: نیاز قم به احداث بازارچه بزرگ صنایع دستی با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهر است به شدت احساس می‌شود.

جلالی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد کوتاهی‌هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی در زمینه معرفی صنایع دستی قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: قم در حوزه سنگ‌های قیمتی و… ظرفیت‌های شگرفی دارد و زبان‌زد است که باید نسبت به معرفی ظرفیت‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کارهایی مقطعی برای معرفی ظرفیت‌های شگرف صنایع دستی قم صورت گرفته است، اظهار کرد: با این وجود در این حوزه جای کار بسیار زیادی وجود دارد وباید بیش از پیش در زمینه معرفی صنایع دستی قم کار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی قم، بیان کرد: در این زمینه هم قم استعدادهای فراوانی دارد و قطب چاپ و نشر در کشور است و باید اقدامی ویژه در راستای استفاده از این ظرفیت بشود.

جلالی با اشاره به مولفه‌های مختلف پیش‌بینی شده در خصوص روز قم، اظهار کرد: بخشی از این حوزه در درون شهر معنا پیدا می‌کند تا توسعه همه جانبه شهر را تحقق بخشیم و بخشی هم ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه متعادل شهر است.

وی بیان کرد: اگر ما بر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار تاکید داریم در حوزه اقتصادی و تولیدی هم مطرح است؛ گذشته از بحث‌های خدماتی و اقامتی ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید وصنعت هم مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت بحث اشتغال در شهر، گفت: همه این بخش‌ها می‌تواند ظرفیت اشتغال را در شهر افزایش داده و نرخ بیکاری قم را کاهش دهد.

جلالی گفت: وقتی که ما اشتغال را مدیریت کنیم و بیکاری را به حداقل برسانیم آسیب‌های اجتماعی را کنترل کرده و کاهش داده‌ایم، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همه باهم باید در یک بسته واحد دیده شود.

وی بیان کرد: روز قم فرصتی است تا بتوانیم در تمام حوزه‌های مرتبط با شاخص‌های توسعه گام‌های اثربخش برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مساله اساسی و مهم این است که باید ستاد راهبری در استان شکل بگیرد تا در سال‌های آینده از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و روز قم را به اهدافش نزدیک‌تر کند.

جلالی بر ضرورت برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در شهر قم تاکید کرد و افزود: هرچقدر دستگاه‌های مختلف برای سرعت بخشیدن به حوزه سرمایه‌گذاری تلاش کنند می‌توانیم شاهد توسعه بیش از پیش این شهر باشیم.