ازظرفیت های اوقاف درراستای توسعه زیرساخت هادرقم استقبال می کنیم

استاندار قم در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور گفت: از ظرفیت های سازمان اوقاف در راستای توسعه ی زیرساخت ها در استان قم استقبال می کنیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان […]

استاندار قم در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  کشور گفت: از ظرفیت های سازمان اوقاف در راستای توسعه ی زیرساخت ها در استان قم استقبال می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، طی سخنانی با اشاره به برنامه های آن سازمان   اظهار داشت: این برنامه ها در راستای سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری است.
استاندار قم با بیان اینکه وقف یکی از بنیه های اقتصادی در جامعه ی اسلامی است افزود: بازبینی رویکردها و هزینه کرد وقفیات در زمینه ی اقتصاد دانش بنیان می تواند در توسعه ی کشور موثر واقع شود.
وی با اشاره به ظرفیت های اوقاف برای توسعه ی زیرساخت های گردشگری مذهبی افزود: ساماندهی بقاع متبرکه و استفاده ی بهینه از ظرفیت های موجود با مشارکت اوقاف و دستگاه های دولتی بایستی در دستور کار باشد.
سرمست همچنین اولویت های توسعه ای استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم با کمک سازمان اوقاف بتوانیم در راستای عملیاتی کردن این اولویت ها گام برداریم.
نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: از رویکرد اوقاف مبنی بر استفاده از نخبگان حوزوی و دانشگاهی استقبال می کنیم.
استاندار قم گفت: در مباحثی همچون کاهش آسیب های اجتماعی بواسطه ی ساماندهی بقاع متبرکه و مساجد، فناوری های نانو، زیست فناوری، گردشگری سلامت، زیرساخت های خدمات رسانی به زائرین، کشاورزی و دامپروری و توسعه شهرک های صنعتی آماده ی همکاری همه جانبه با سازمان اوقاف هستیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز با اشاره به مسافرپذیری استان قم، مشارکت اوقاف در تامین زیرساخت ها را در راستای بهبود خدمات قابل ارائه به زائرین موثر دانست.
هاشمی گفت: در بحث ساماندهی بقاع متبرکه امامزادگان و نیز مساجد نیز خواهان نگاه ویژه سازمان اوقاف  و امور خیریه هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  نیز با بیان اینکه کمک به اختراعات در حوزه ی دارو، مواد غذایی و فناوری های دانش بنیان آماده ی عقد تفاهم نامه با استان قم هستیم گفت: آماده ی توسعه ی زیرساخت های خدمات رسانی به زائرین از جمله افزایش پارکینگ ها نیز هستیم.