آیین معارفه معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد

طی مراسمی با حضور تولیت، معاونان، مدیران و خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی تقدیر شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی به‌عنوان معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت حرم کریمه اهل‌بیت(س) معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام آیت‌الله سید محمد […]

طی مراسمی با حضور تولیت، معاونان، مدیران و خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی تقدیر شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی به‌عنوان معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت حرم کریمه اهل‌بیت(س) معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام آیت‌الله سید محمد سعیدی در این مراسم که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، گفت: در اماکن مقدسه، کارکنان علاوه بر انگیزه‌های قانونی و کسب درآمد، انگیزه دارند تا در هر گوشه‌ای از این مکان مقدس گره‌ای از مشکلات باز شود و گامی به‌سوی هدف‌های بلند برداشته شود؛ آن‌ها این خدمت را فرصت می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند.
وی افزود: خیلی جاها افراد وقتی دوران خدمتشان در سازمان یا نهادی تمام می‌شود، سعی می‌کنند از آن مجموعه فاصله بگیرند و از کار گذشته خود رهایی داشته باشند، ولی در آستان کریمه اهل‌بیت(س) شاهدیم که افرادی بازنشسته می‌شوند و برحسب مقررات باید محل خدمتی خود را ترک کنند، ولی با تمام وجود علاقه‌مند هستند که کار خود را ادامه دهند و برای این کار حقوقی هم دریافت نکنند.
تولیت آستان مقدس بابیان این‌که خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها همواره خود را نوکر این آستان شریف می‌دانند، ادامه داد: در حوزه مدیریتی، باید به‌گونه‌ای مجموعه را مدیریت کرد که سازمان بتواند به‌صورت شاداب و پرتحرک کارها را پیش برد.
وی افزود: کسانی که برای مسئولیتی در سطوح مختلف انتخاب می‌شوند، باید کارهای خوبی که افراد درگذشته در این مسئولیت انجام داده‌اند، بیان کنند، این مسئله اهمیت زیادی دارد، ولی متأسفانه شاهدیم که گاهی مسئولان حالت تشکر و تقدیر از پیشینیان را ندارند.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی در سخنانی اظهار داشت: امور فرهنگی مظلوم واقع‌شده است؛ مسئله‌ای که اگر وجود نداشته باشد، ادامه حیات نیز برای انسان بسیار دشوار است.
معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با ابراز تأسف از آسیب رسیدن به فعالیت‌ها و امور فرهنگی در اوضاع نامناسب اقتصادی کشور گفت: در سال‌های اخیر به دلیل کسری بودجه، مؤسسات فرهنگی با مشکلات جدی روبرو شدند و فعالیت‌های آن‌ها نیز محدود شد.
وی بابیان اینکه آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در چنین شرایطی برنامه‌های گسترده فرهنگی را اجرایی کرده است، گفت: در چنین شرایطی فعالیت‌های فرهنگی آستان مقدس بیش‌ازپیش ضرورت و اهمیت پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی در ادامه به رویکردهای مهم فرهنگی در آستان مقدس اشاره کرد و گفت: تحول در فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی و تولید محتوای مناسب در این عرصه، فعالیت سایت جامع آستان با محتوای کامل از این آستان شریف و حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی، فضاسازی محیطی و گویا کردن حرم مطهر و تحول در موزه، کتابخانه و مرکز اسناد آستان مقدس ازجمله عرصه‌های مهمی است که باید اهتمامی ویژه‌ای به آن‌ها داشت.
وی بابیان این‌که خدمت‌رسانی به زائران همواره نیازمند هزینه است، گفت: ازجمله این خدمت‌ها، کارهای فرهنگی است که نیازمند هزینه می‌باشد؛ اما می‌توان از برخی فعالیت‌های فرهنگی در آستان مقدس درآمدزایی کرد و به‌وسیله آن‌کارهای فرهنگی را توسعه داد.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی گزارشی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی در دوران مسئولیت خود ارائه داد.